Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard Wie wil er wat leren?

    Wel eens gehoord van Bruce Swedien? Is een legende welke werkte met Count Basie in begin jaren 60, maar ook met Michael Jackson (Thriller, waarvan er 40 miljoen zijn verkocht).

    Deze ouwe reus zit tegenwoordig op musicplayer en beantwoordt vragen.
    Nou , daar kun je dus wat van leren!

    Ga kijken: http://www.musicplayer.com/ubb/ultim...c;f=1;t=022515
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #2

    Standaard

    thanks. prosoundweb.com is ook een mooie, fletcher, massenburg, harvey gerst black bradwood en meer...

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ja man, daar weet ik alles van, maar Bruce is wel bizonder hoor, hij heeft het forumvirus net te pakken, dus die zien we ook nog wel op PSW.

    Ben je wel eens op Artistpro geweest bij Al Schmit? Dat is ook een kanjer van een technicus hoor.

    Prosoundweb is op dit moment wel het meest professionele forum denk ik.
    Die Fletcher is een mannetje hoor, heb je hem wel eens tekeer zien gaan?

    En Harvey is ook wel tof, heeft nog een gitaar gekregen van Jimie Hendrix en gewerkt met Janis Joplin, hele goede vent.

    Ik heb zelf met George Massenburg staak praten op de AES en een hele tijd staan te ouwehoeren met EveAnna Manley.

    Dave Bryce van ADAM USA, heb ik ook heel leuk mee staan te ouweneelen.

    Klein wereldje, hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4

    Standaard

    whoa. Zou willen dat ik dat ook zou kunnen zeggen. Nee ken ze alleen van het inetrnet, heb wel eens gemaild met Fletcher. Lachen . echt. PSW is idd. het meest professionele, gearslutz is wat elitair maar net daarom ook een aanrader. Maakt duidelijk dat in alles gradaties bestaan. Ik zal artistpro eens checken, nog nooit van gehoord. Laatst trouwens nog een album waarbij ik de opnames van de drums een stukje had bjgewoond en daarna de ruwe en gemasterde versie gehoord (door brad blackwood) Godverdomme wat een verschil.

    Het retrospectieve verhaal van Harvey dat momenteel op zijn forum staat vond ik trouwens prachtig idd. Meer filosofie dan audioengineering maar DAMN prachtig.

    Ik persoonlijk ben een liefhebber zonder de pretentie tot grootse dingen in staat te zijn. Maar erover lezen is een redelijk surrogaat LOL. En ik speel gitaar dus het ultieme gitaargeluid blijft een mooie droom om achterna te jagen... Heb je de gitaar thread van slipperman al gelezen beluisterd? Hilarisch en informatief tegelijk!

  5. #5

    Standaard

    whoa. Zou willen dat ik dat ook zou kunnen zeggen. Nee ken ze alleen van het inetrnet, heb wel eens gemaild met Fletcher. Lachen . echt. PSW is idd. het meest professionele, gearslutz is wat elitair maar net daarom ook een aanrader. Maakt duidelijk dat in alles gradaties bestaan. Ik zal artistpro eens checken, nog nooit van gehoord. Laatst trouwens nog een album waarbij ik de opnames van de drums een stukje had bjgewoond en daarna de ruwe en gemasterde versie gehoord (door brad blackwood) Godverdomme wat een verschil.

    Het retrospectieve verhaal van Harvey dat momenteel op zijn forum staat vond ik trouwens prachtig idd. Meer filosofie dan audioengineering maar DAMN prachtig.

    Ik persoonlijk ben een liefhebber zonder de pretentie tot grootse dingen in staat te zijn. Maar erover lezen is een redelijk surrogaat LOL. En ik speel gitaar dus het ultieme gitaargeluid blijft een mooie droom om achterna te jagen... Heb je de gitaar thread van slipperman al gelezen beluisterd? Hilarisch en informatief tegelijk!

  6. #6

    Standaard

    whoa. Zou willen dat ik dat ook zou kunnen zeggen. Nee ken ze alleen van het inetrnet, heb wel eens gemaild met Fletcher. Lachen . echt. PSW is idd. het meest professionele, gearslutz is wat elitair maar net daarom ook een aanrader. Maakt duidelijk dat in alles gradaties bestaan. Ik zal artistpro eens checken, nog nooit van gehoord. Laatst trouwens nog een album waarbij ik de opnames van de drums een stukje had bjgewoond en daarna de ruwe en gemasterde versie gehoord (door brad blackwood) Godverdomme wat een verschil.

    Het retrospectieve verhaal van Harvey dat momenteel op zijn forum staat vond ik trouwens prachtig idd. Meer filosofie dan audioengineering maar DAMN prachtig.

    Ik persoonlijk ben een liefhebber zonder de pretentie tot grootse dingen in staat te zijn. Maar erover lezen is een redelijk surrogaat LOL. En ik speel gitaar dus het ultieme gitaargeluid blijft een mooie droom om achterna te jagen... Heb je de gitaar thread van slipperman al gelezen beluisterd? Hilarisch en informatief tegelijk!

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Weet je wie Slipperman is? Ik weet dat al jaren want ik heb het hem gewoon gevraagd. De man is extreem grappig, hij had eens een thread op PSW waarvan ik uit mijn stoel lazerde van het lachen. Opeens had hij al zijn posts verwijderd en ik PMde hem om te vragen waarom. Ja, hij had een groot probleem en liep gevaar of zo, ik heb nooit begrepen wat dat nou was. Hij had namelijk twee nicknames op PSW en hij ging met zichzelf in discussie, wat een kerel niet?

    Hij heeft drie grote studio's met SSL, Neotec en dat soort speeltjes en vier twee inch machines. Op een gegeven moment had ik samen met hem een debat over analoog/digitaal met Curve Dominant (Eric Vincent) die beweerde dat zijn ProTools (001) set beter klinkt dan alles wat Slipperman en ik aan analoge spullen hebben. En dan moet je zien hoe Tim (want zo heet slip) daarop reageert, man, dat is lachen hoor.

    Die Eric Vincent is een kok in een restaurant, welke graag net doet of hij bij de grote jongens hoort en dan moeilijk gaat doen over dithering en Nyquist theorie. Tot hij op een gegeven moment op Gearslutz vraagt hoe hij een DI moet gebruiken, daarmee maak je je op Gearslutz onsterfelijk belachelijk, als je eerst de grote pik hebt uitgehangen.

    Jawel man, dat zijn leuke forums, ik heb ook een aantal emails gehad van Fletcher. Hij is een heel aardige man met een heel grote bek, ik had hem namelijk eens geantwoord met zijn voornaam. Nou, dat was foute boel, hij vond dat helemaal niks, alleen mijn moeder noemt me bij de voornaam, zelfs mijn vrouw noemt me Fletcher, zei hij.

    Die Curve Dominant zwerft van forum naar forum, nu is hij weer regelmatig bij Craig Anderton op musicplayer, omdat daar weer een grote naam is aangeland (Bruce Swedien), wat een wereld he?

    Ik kreeg laatst een telefoontje van Lee Flyer, ook zo'n coryfee van de musicplayer forums, maar gewoon een aardige en heel verlegen vrouw. Ik heb ook haar CD gekregen, stuurde ze naar me toe, ik heb waarschijnlijk de enige in Europa.

    Je maakt echte vrienden op de forums, tof is dat!
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8

    Standaard

    LOL @ fletcher 's voornaam.

    Nee ik weet niet wie slipperman is. Wat me ook vooral opviel was dat ie consequent NIET meld welke merken hij gebruikt, omdat dat persoonlijk is en niks met de opname techniek heeft te maken.

    En hoewel ik curve dominant niet ken kan ik me voorstellen hoe er is ingehakt op hem als die de 001 set tot superieur wil verklaren. Ze pissen daar nog op de full-blown pro-tools (de thread "is icon just a really big mouse? " fantastisch). hehehe. En dan vragen hoe een di werkt... leuk. Wie is slipperman dan eigenlijk? Heb het verhaal over de discussie met zichzelf maar half meegekregen...

    Trouwens, er schijnt een mercenary audio europe vestiging te komen in brussel als ik me niet vergis. Kijk DAT zou mooi zijn. alleen om gewoon eens te gaan kijken... Voor mij blijft het kwijlen naar de plaatjes. Ah well, hoe is die M500 het eigenlijk aan het doen?

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Tim Gilles van de Big Blue Meeny studio's, hij postte onder Slipperman en Rumblemix, echt een supervent.

    Fletcher heeft er een pesthekel aan als je zijn voornaam kent en gebruikt, dus als je die per sé wilt weten moet dat off forum.

    M500, wil ik wel graag er bij, maar ik heb nu drie M260's en dat is ook heel mooi hoor.

    Trouwens, wat die PSW forums betreft, Mixerman is ook zo'n misterieus figuur, heb je zijn verhalen gelezen over Bitch Slap? Kom je niet meer bij van het lachen.

    Veel mensen gisen naar zijn echte naam, terwijl die even verder bij een ander forum waar hij moderater van is, gewoon wordt vermeld, Eric S dus. Ik heb een mix van hem hier liggen, niets bizonders. Ik heb ook een mix van Fletcher hier.

    Op het internet zijn sommige mensen hele jongens, maar het valt allemaal wel mee hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #10

    Standaard

    LOL. Ben wel benieuwd idd wie bitchslap is. Ergens heb ik ook het idee dat het een publiciteits stunt is , een hele slimme stunt welteverstaan.

    Ga eens zoeken op Tim gilles. Leuk. De persoon achter slipperman.

    Ikd achtdat jij eenM500 laatst had opgehaald, ah well, ik vegris me. Heb ook en tijdje naar die m260 gekeken omdat ie zo godsgruwelijk goedkoop is, maar aangezien ik toch vnl. voor de gitaar ga mik ik nu op een MD441. De Md421 vond ik niet veel en naar wat ik heb gelzen heeft de MD441 alles wat ik in de 421 miste... maar...

    Ik zou graag jouw ideeen horen over hoe de gitaar op te nemen, tips en/of truuks. dit wordt wel een beetje een slow chat, wellicht is het beter te mailen; guhlenn@hotmail.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top