Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard Epiphone Thunderbird bass

    Test
    Life is music!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hoi!

    Ik ben op zoek naar een basgitaar. Ik speel nu op een stagg van een kennis, maar gezien ons groepje toch blijft duren en ik de smaak van 't bassen weer te pakken heb (ik speelde vroeger ook al een 3tal jaar bas), overweeg ik nu om der zelf 1 te kopen. Ik ben zowat aan 't rondzien geweest, zuiver op uitzicht, dus heb der nog niet echt 1 geprobeerd. Dit modelleke sprong wel direct in 't oog... Ik vind hem prachtig. Van Gibson is hij echter niet echt betaalbaar (toch zeker niet in de categorie beginners bas), maar van Epiphone valt hij wel mee... 400€. Wat denken jullie dervan? Iemand ervarind met deze bas? Is hij prijs/kwaliteit ok?
    Cheers,

    Bart

    Life is music!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Hier een volledig prentje zie:
    Life is music!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Je krijgt er dan geen koffer of tas bij... die bassen zijn ontzettend groot en een passende koffer/tas is in de losse verkoop niet makkelijk om te vinden.

    Als je hem erg lekker vind spelen en klinken wellicht niet de belangrijkste overweging, maar toch zeker iets om rekening mee te houden vanuit praktisch opzicht.
    Turn it up • Bring the noise

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    172

    Standaard

    Ik heb de mijne net verkocht. Ik zou zeggen dat vooraleer je iets beslist je er eerst RECHTOPSTAAND moet op spelen. Dus met strap aan. De balans bij die dingen is echt superslecht. Als je de nek los laat ligt hij met z'n kop op de grond. Je kan dit natuurlijk verhelpen door de strapbutton te verplaatsen, dat heb ik ook gedaan. En mijn Epi zat ook niet echt goed in elkaar, ik heb er zelf nog veel aan moeten veranderen.
    Dus koop ze zeker niet via internet maar ga er op spelen in een winkel.

  6. #6

    Standaard

    Zoals BB zegt heeft deze bass balance-problemen, maar dit is makkelijk te verhelpen via het verplaatsen van één van de strap-buttons. Hier zie je hoe je dat doet: http://www.lysator.liu.se/~wizkid/mu...underbird_mod/

    De bass heeft idd een unieke look, ik hou er enorm van, maar ik hou echt niet van de ergonomie. Ik heb deze bass al een paar keer bespeeld en het valt me steeds op dat ze echt niet makkelijk speelt; het kost echt veel moeite om ze te bespelen vergeleken met andere bassen. De sound is goed, zeker als je de pickups vervangt door after-market pickups van een beter merk. Echt een goeie rock-sound.

    Als je deze bass aanschaft, koop dan zeker meteen (!!!) een koffer er bij. Thunderbird's hebben een héél fragiele kop. Als je bass omvalt, is er héél veel kans dat de kop afbreekt. Let ook op als je deze bass even niet gebruikt en je ze op een staander plaats, door de rare vorm kan ze makkelijk omvallen en kan ze ook weer makkelijk breken.
    Als je op ebay rondkijkt (usa) dan zie je ontzettend veel Thunderbird's (Gibsons weliswaar) opduiken met teruggelijmde koppen.

    Enfin, laat dit je niet afschrikken, maar bezint eer ge begint... :-D
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    ik speel er nu 1,5 jaar op bij optredens. Gewoon omdat het een hele gave bas is. Zijn al eerder topics over geweest hier. Toen gekocht bij Piens voor 370 euro.

    Ben nu bezig met uitzoeken van betere elementen.

    Heb er zelf een keyboardtas bij gekocht om hem in te vervoeren. Is wel handig want gaan ook meteen alle kabels en pedalen in.

    Het balance probleem, idd strapbutton verplaatsen.

    De sound is een beetje ploinkerig. Met een Overdrive is het een geweldenaar. Mist een beetje mid-laag en laag door het lichte hout.

    De output is vrij zacht omdat het dus passieve humbuckertjes zijn. Heb ik een EMG PA2 voor ingebouwd.

    Zoals je merkt is het zeker voor beginners een uitstekend ding, alleen op ten duur ga je er wel mee knutselen. Kwa speelcomfort moet je hem gewoon lekker afstellen. En bassolos boeien hier niet, 20 frets en je moet het ding lekker laag hangen.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Gisteren een gitaarboer gevonden die hem in voorraad had. Ik heb er een dikke 10 minuten op gespeeld en ben er enkel meer verliefd op geworden. zowel de sound als het speelgevoel is voor mijn persoonlijke smaak absoluut top (rekening houdende met de prijs). Het probleem van de straplocks klopt als een bus, eenmaal een strap eraan valt hij gewoon met zijn headstock naar beneden. Een lederen strap die iets minder glijd zou al een oplossing kunnen bieden, anders straplock verplaatsen. Het geluidsspectrum is zeer ok. Akoestisch had hij ook al een fijne sound en dit was versterkt (over Roland 30 watter) ook het geval. Het klankpallet ging van zeer donker/diep tot helder scherp. De actie was goed, hoezel ik de brug misschien iets lager zou zetten naar de toekomst toe.
    Dan de prijs; bij deze handel kostte hij 499,99 Euro. Dat is bijna 100 Euro meer dan bij Keymusic in St. Niklaas (www.keymusic.com). Hebben jullie evt. nog adressen alwaar ik hem nog wat voordeligerkan vinden, liefst omgeving Belgische grens...?
    Let me know!
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2004
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    599

    Standaard

    Gisteren een gitaarboer gevonden die hem in voorraad had. Ik heb er een dikke 10 minuten op gespeeld en ben er enkel meer verliefd op geworden. zowel de sound als het speelgevoel is voor mijn persoonlijke smaak absoluut top (rekening houdende met de prijs). Het probleem van de straplocks klopt als een bus, eenmaal een strap eraan valt hij gewoon met zijn headstock naar beneden. Een lederen strap die iets minder glijd zou al een oplossing kunnen bieden, anders straplock verplaatsen. Het geluidsspectrum is zeer ok. Akoestisch had hij ook al een fijne sound en dit was versterkt (over Roland 30 watter) ook het geval. Het klankpallet ging van zeer donker/diep tot helder scherp. De actie was goed, hoezel ik de brug misschien iets lager zou zetten naar de toekomst toe.
    Dan de prijs; bij deze handel kostte hij 499,99 Euro. Dat is bijna 100 Euro meer dan bij Keymusic in St. Niklaas (www.keymusic.com). Hebben jullie evt. nog adressen alwaar ik hem nog wat voordeligerkan vinden, liefst omgeving Belgische grens...?
    Let me know!
    Cheers,

    Bart
    Life is music!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    de Rockpalace in den haag heeft hem in de aanbieding voor 375 euro. Moet je wel vantevoren even bellen want het zijn daar wel klootzakjes.

    499 is te veel voor de bas. Lul er 100 af en je bent goed.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top