Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Versterker idee.... kan dit?

    Hoi,

    Zoals zovelen ben ik niet erg rijk bedeeld. Nu heb ik een vraagje: is het mogelijk om een dynacord eminent II (of iets soortgelijks) aan bijvoorbeeld een marshall 4x12" cabinet te hangen? Je komt die dynacord buizenversterkers nog best wel veel tegen (ze zijn late 60`s) en gaan meestal voor relatief kleine bedragen weg. Voor mij zou het wel een goed alternatief zijn. Distortion etc kan ik wel uit effectenpedaaltjes halen dus ik vroeg me af of dit zou kunnen.


    Alvast bedankt...
    "Despite all my rage, im still just a rat in a cage"

  2. #2

    Standaard

    als je loudspeaker outputs hebt kan je bij de goeie ohmage die cab er wel aan hangen of het goed klinkt is een tweede...

    Ik kan me van vroeger herinneren (25 jaar geleden ofzo) dat die Dynacords eigenlijk alleen als zangversterker werd gebruikt dus meer HIFI-achtig en daar klinkt een overstuurde gitaar niet echt lekker op...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Frank Gambale speelde ook een tijd (of nog steeds) met gewone HiFi eindversterkers
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  4. #4

    Standaard

    ok, je vergeet er alleen bij te vertellen dat Frank er een sjieke TC-Electronic G-Force voor heeft hangen en met de speakersim klinkt dat idd uitstekend. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Line-6 dat klinkt ook goed met Hifi/Full-Range spul...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Echt, gewoon sparen tot je het wel kan betalen....dat is het beste
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #6

    Standaard

    dat doen wij toch ook altijd!

    ideetje:

    Als je nou die 4X12 (als die van jou is) verkoopt of inruilt + het geld wat je al gereserveerd hebt voor die Dynacord daarbij optelt zit je al aardig richting een goede combo b.v een Marshall Valvestate of een Roland cube 30/60, dat klinkt -tig keer beter dan die kunstgreep waar je nu mee bezig bent (vooral die cube is super!)

    het zijn maar mijn 2 centen hoor

  7. #7

    Standaard re

    ik heb al een valvestate combo en zoek eigenlijk nog iets (harders) voor optredens zodat ik de valvestate die ik nu heb kan gebruiken in de oefenruimte.
    "Despite all my rage, im still just a rat in a cage"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het moet lukken en met een paar kleine aanpassingen moet zon hifi amp echt wel wat voor gitaar kunnen betekenen.

    of het werkt hangt alleen af of je de impedanties gelijk kunt krijgen, die van je cab en dat wat die dynacord kan geven.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top