Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Richie Kotzen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    die beste kerel heeft hier zon gruwelijk mooie gitaartoon http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9...&search=kotzen



    meer ken ik ook niet van hem

    trouwens een van de zeldzame gitaarfilmpjes die ik steeds weer overnieuw kan kijken zonder dat ik er genoeg van krijg... niet zozeer het snelle spel, maar die toon die hij eruit perst, geweldig
    Laatst gewijzigd door Negative K3 fan; 4 juni 2006 om 13:26
    pokkel'n

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    Ja hij is echt goed! speelt ook een een fusion achtige cd met Stanley Clarke. Vertu. En die sound is idd Zeer vet! ben niet zo'n fan van marshall, maar dit klinkt toch erg goed!
    Laatst gewijzigd door future2future; 4 juni 2006 om 13:57

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Cool filmpje, maar check ook z'n (instrumentale) muziek, hij heeft echt waanzinnige albums afgeleverd (oa de 2 met Greg Howe, Tilt is iig een must-listen)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor
    hmmm dat wis ik nog niet ,ik had 1 van die laaste cd's get over it dat was super gaaf man.(veel beter als met gilbert)

    ik heb trouwens al zijn cd's ook alle import uit japan enzo.

    alleen die eerste shred cd is niks aan ,maar wel begrijpelijk voor zijn leeftijd toen ect.

    ja en die inner galatic fusion experience album vind ik ook niet erg sterk maarja voor de rest gewoon te gek!!!!!
    Ik vind het eerste album van Mr. Big (Mr. Big - Mr. Big, met Gilbert dus) eigenlijk het beste. Is ook compleet anders dan de rest van de albums.

    Gilbert is volgens mij op een gegeven moment vanwege 'creatieve redenen' uit de band gestapt om vrolijke soloalbums te gaan uitpoepen. Kotzen verving 'm toen voor twee albums of zo. Uiteindelijk wilde Sheehan er ook uitstappen, maar ze hebben toen toch nog de tour in Japan afgemaakt (in eerste instantie zouden ze dat doen met een invalbassist, maar dat pikten de boekers niet geloof ik).

  5. #15

    Standaard

    jow, die gast rulezz
    heb er zelfs een starfield door gekocht (die je op zijn site ook ziet als in het water staat).
    als het maar klinkt

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
    Cool filmpje, maar check ook z'n (instrumentale) muziek, hij heeft echt waanzinnige albums afgeleverd (oa de 2 met Greg Howe, Tilt is iig een must-listen)
    +1, 'Electric Joy' (1991) is ook van zeldzame klasse, hij was toen 18 (!). Onnavolgbaar gitaarspel, zeer smaakvolle composities, waaronder wat 'hi-tech' blues en een ontzettend lekker geluid.
    Ik vind overigens deze solo niet eens zo heel erg goed in vergelijking met wat ik 'm allemaal nog meer heb horen/zien doen, zoals bijvoorbeeld de solo op zijn instructievideo 'Rock Chops':

    http://www.youtube.com/watch?v=xqfI-m4jbUM

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Een fantastisch goede gitarist (technisch gezien) maar eerlijk gezegd vond ik zijn eerste werk compositorisch niet zo sterk waardoor ik hem niet ben blijven volgen. Zo te zien in die Mr.big video is hij als gitarist veranderd. Andere stijl zowel uiterlijk als qua spel. Ik zal zijn nieuwe werk es checke, mss bekeer ik.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    K zit nu naar zijn muziek te luisteren en ik vind het alleen maar vetter worden! Heel erg goeie stem en heerlijk spel! echt Lekker!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O
    +1, 'Electric Joy' (1991) is ook van zeldzame klasse, hij was toen 18 (!). Onnavolgbaar gitaarspel, zeer smaakvolle composities, waaronder wat 'hi-tech' blues en een ontzettend lekker geluid.
    Ik vind overigens deze solo niet eens zo heel erg goed in vergelijking met wat ik 'm allemaal nog meer heb horen/zien doen, zoals bijvoorbeeld de solo op zijn instructievideo 'Rock Chops':

    http://www.youtube.com/watch?v=xqfI-m4jbUM
    Z'n debuut uit '89 speelde hij in toen ie 18 was (met Stuart Hamm en Steve smith als begeleiding) dus tijdens Electric Joy was ie al 20, maar ijzersterke plaat ook inderdaad!

    In het begin van Rock chops speelt ie een gedeelte van het nummer Plaid Pletiosaur van z'n debuut-album en die speelt ie echt superstrak (en is IMO vetter dan deze eindsolo waar shredden meer een doel dan middel lijkt)!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Ik heb wat werk van hem gecheckt.
    Hij is als zanger zeker beter geworden, beetje rauwer.
    Sommige nummers klinken goed maar ik vind niet alles te pruimen.
    Video's als deze zie ik liever niet:
    http://www.youtube.com/watch?v=vlIHp...&search=kotzen

    Hahahahaha

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top