Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Meer Wah geluid

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Meer Wah geluid

    Test
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2

    Standaard

    Viedeldiep

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Okee was vandaag ff bij de muziekwinkel voor een kabeltje voor mijn CE-2. Gelijk gevraagd of hij de Echo Park al binnen heeft, die heeft hij maar alleen nog een demo. Nu blijkt dat ze daaar een mooi bord hebben voor Boss effecten, Line 6 stomp boxes, en diverse soorten Wah.


    Ik stond ff te praten met die jongen van die zaak over mijn V847 dat ik hem bij hi gain te weinig vind wah'en en te modderig vind klinken. Nu had die jongen het over dunlop wah's en morley wah's dat deze meer geschikt zijn voor metal dan de V847.

    Wat denken jullie hiervan voor diegene met een Vox V847 welke muziekstijl spelen jullie.

    Voor diegene die metal(lica) spelen welke wah gebruiken jullie.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard

    ik speelde tot voor kort over een v847 met tb mod en diverse volume en voicings modificatie. Ik vond de vox met name geschikt voor mildere lo-gain stukken en ook vooral voor enkelspoel gitaren.

    Los van de vox zou je ook eens kunnen kijken naar je versterker instellingen. Veel gitarsten halen bijna al hun mid uit hun geluid, omdat dat een coole metal tone zou opleveren, maar mid is nu juist het gebied waar wah zich met name op richt, dus geen mid = bijna geen wah

    Practice cures most tone issues - John Suhr





  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik speel het op een Teese RMC3 Limited Edition, maar goed, das dan ook tweakers paradise :wink:
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Het advies klopt wel aardig. Morleys en Dunlops klinken clean een stuk minder vloeiend en warm, maar prikken er op hi gain lekkerder doorheen.
    Persoonlijke favoriet op high gain is de Teese Wizard wah. Al de souplesse van een Vox, maar dan op high gain. Clean klinkt -ie ook nog redelijk (warmer dan Dunlop en Morley, zelf getest) maar hij geeft dat soepele Vox-wahtje op high gain. Prima ding.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Ik gebruikte eerst een Dunlop CryBaby. Klonk niet verkeerd (niet zo slecht als vele zeggen) maar stoorde nogal als ie uit stond (brom) en hij was niet echt aanwezig. Nu gebruik ik een Morley Bad Horsie (Steve Vai wah) en die klinkt goed. Ik speel momenteel in een metalband en speelde daarvoor in een hardrock/metal band waar we ook munners van metallica speelden. Klonk goed hoor. Het enige nadeel vind ik (voor velen een voordeel) het optische gebeuren. Erg handig hoor maar als ie helemaal naar achteren staat gaat ie van zelf uit en ik wil soms een riffje spelen met de wah helemaal dicht. Dat gaat dan niet.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Okee, ik ga van de week eens zo'n bad horie proberen als hij goed klinkt en ik krijg genoeg voor mijn Vox V847 met TB en lichtnet adapter mod, ga ik op zoek naar zo'n Bad horsie
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Check je PM :wink: .
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een handgebouwde wah dat rond het design van de V847 gebouwd is (maar met een paar extra instelbare parameters, zoals de frequentierange waar hij inzit en de breedte van de curve). Daarin heeft de bouwer twee potmetertjes ingebouwd die het volumeniveau en de 'gain' van de pedaal instellen. Ik weet niet of de v847 dit ook heeft, maar ik heb dit toch al kunnen gebruiken om de mate waarin de pedaal in combinatie met overdrive door het geluid snijdt.
    Heeft de V847 ook deze potmetertjes?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top