Hallo,

ik speel al een aantal jaren met een Boss GX700, en heb daar nooit problemen mee gehad. Een aantal weken geleden heb ik daarbij een nieuw draadloos systeem (Sennheiser EW172-G2) en een nieuwe gitaar (Ibanez RG1527 7-string) bij aangeschaft. Dit was niet mijn eerste draadloos systeem EN niet mijn eerste 7-string gitaar, maar sindsdien doet zich een raar probleem voor.

Als ik gewoon (redelijk luid, in de oefenruimte) speel, is er niets aan de hand, maar zodra ik korte (niet gedempt, maar gewoon staccato gespeeld) noten of akkoorden ga spelen, krijg ik elke keer na de noot een vervelende feedback... een stuk dat dus voorheen zo klonk:

ta .. ta .. ta .. ta ..

klinkt nu zo:

ta piep ta piep ta piep ta piep

erg vervelend dus ;-)

ik ben ook al bezig geweest met aanpassen van het geluid... heb ALLES uit gezet, en alleen de dingen die ik echt noodzakelijk voor mijn geluid vond (in dit geval distortion (zwaar, ik speel metal ;-) ), en equalizer (licht ingeregeld, niets extreems)) weer aangezet en compleet gewijzigd.
Dit wil echter ook niets helpen. Als ik zacht (zegmaar huiskamerniveau) speel, heb ik nergens last van, maar zodra ik in de oefenruimte m'n versterker open gooi, is het fluiten geblazen.

ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen dat die GX700 niet uitermate geschikt is voor 7-string gitaren (er zit ook een stem-apparaat in, maar die kan de dikke snaar niet aan)

weet IEMAND wat het probleem is, of waar het misschien aan kan liggen?

alvast bedankt voor reacties!

mvg, Sander Stegeman