Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 109
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2001
    Locatie
    Winsum
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb al tig keer bij muziekwinkels staan kwijlen voor PRS (paul reed smith), maar nooit eentje uitgeprobeerd, puur omdat de prijskaartjes me zo afschrikken. Heeft iemand ervaring met dit merk, of heeft iemand zelfs een PRS? (lucky bastard)
    Wat zijn jullie meningen over PRS. Ik zou het zelf niet weten, maar aan de prijs en het uiterlijk te zien moet het een ongelofelijk goede gitaar zijn.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou ze gewoon gaan uitproberen, als je 't vraagt vinden muziekzaken 't doorgaans niet erg.
    PRS-en zien er prachtig uit, zijn niet loodzwaar, op de hals makkelijk bij hoge frets en hebben een (goede) tremolo. Dat hebben ze voor op een Gibson (Les Paul).
    De single coilachtige geluiden van een PRS klinken echter nooit als een strat; het is eerder een moderne, met humbuckers uitgeruste, Gibson. En dan vind ik het geluid van een Gibson toch meer karakter hebben + 'iets' minder duur en de ronde 5-standenschakelaar van een PRS is nie echt handig. Maar als ze in de uitverkoop gaan: doe mij d'r maar eentje!

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steven op 2001-09-28 11:59 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steven op 2001-09-28 12:00 ]</font>

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Er zijn trouwens tig PRS lookalikes op de markt (Tanglewood tomkats bijvoorbeeld). Een les Paul Lite (dubbele cutaway) is een mooi alternatief.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    En die nieuwe Santana serie dan???
    Er staat weliswaar geen PRS op de kop,
    maar is wel geproduceerd onder licentie van PRS in het verre oosten.
    En dat ie 2400,- kost (ongeveer) wil toch zeggen dat het geen prutgitaar is.
    Tenminste,lees de verslagen maar in Gitaarplus en Gitarist!

  5. #5

    Standaard

    Ik zat laatst op de Samick site en die hebben een PRS look-a-like die er in ieder geval zeer mooi uitziet en dies $400US ofzo. volgens harmony-central.com is 'ie nog goed ook! beter dan Santana SE :grin: volgens mij had 'ie een 9 gemiddeld
    Zo hoort het!

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    22 september 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    95

    Standaard

    Ik heb 1x mogen spelen om een echte PSR Dragon :razz: Het was echt smullen geblazen. Zelfs op de body was een draak gepaintbrushed. Heel fijn om op te spelen en het geluid is zo lekker. Als je eenmaal de Dragon hebt gehoord wil je niks anders meer.
    Als ik de loterij win dan koop ik de Dragon meteen.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    13

    Standaard

    kijk eens naar een cort m(irage) series lijken best op een prs

    http://www.cort.com/details/M700.html



  8. #8

    Standaard

    PRS is vooral erg duur, voor minder geld heb je een custom Jackson of BC Rich gitaar ipv een PRS van de lopende band.

  9. #9

    Standaard

    Voor minder geld heb je ook een BC Rich volledig handgemaakte gitaar. Die kun je
    al krijgen voor 2800 dollar.
    Groeten, Niels

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    En de tanglewood tomkats moet je ook niet vergeten, bijna identiek!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top