Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Gitaar modificeren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard Gitaar modificeren

    Ik wil al een tijdje een gitaar gaan bouwen, maar omdat het kostenplaatje mij toch wel erg afschrok, heb ik het volgende bedacht:
    ik koop een Squier Tele Custom II, schuur hem helemaal kaal, hang er een Fernandes Sustainer in en wellicht nog wat anders en verf hem in een andere kleur.
    Het liefst wil ik er ook een tremolo op(een jaguar trem leek me wel een goed idee, omdat je bij die niet achterlijk veel hoeft te frezen maar dat wordt lastig ben ik bang of valt dat ook wel mee?).
    Is dit (wellicht wat bizarre idee) aan te raden? Zo ja, hebben jullie ook nog tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Je kunt ook een gitaar met een tremolo en een andere kleur kopen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Dan heb ik dat model niet (ik hoef geen Ibanez of LP model, die heb ik toch al :P), en er moet dan alsnog een Fernandes Sustainer in.

  4. #4

    Standaard

    Ik zou toch even rondkijken of je niet beter zelf een body kunt bouwen. desnoods neem je een bestaande hals, niets mis mee. Want wat je eigenlijk voorstelt is een (nieuwe?) gitaar tot op de grond toe af te breken om er iets totaal anders mee te doen.

    Zeker omdat je nou niet echt van een topgitaar uitgaat, dan kun je al snel goede resultaten boeken met een goed stuk hout. Goed hout hoeft niet duur te zijn...

    Kijk hier maar eens: http://members.lycos.nl/ajgp/mainNL.html Niet naar de vormen/modellen kijken maar naar de manier waarop deze man zijn instrumenten bouwt. Tameljik rechtoe-rechtaan maar wel heel functioneel en relatief goedkoop.
    Te Koop: Epiphone Les Paul opknapper:
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38277

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    De reden dat ik geen gitaar zelf wil bouwen is omdat ik dan hout moet kopen, een hals moet kopen, elementen moet kopen, een brug moet kopen, een tremolo moet kopen, een fernandes moet kopen, stemmechanieken meot kopen etc. etc.
    Het leek mij een aardige gitaar voor die prijs en best modbaar. Het enige dat er aan moet gebeuren is de neck p90 een paar cm lager en dan daarboven de Fernanded Sustainer driver (of als het kan die tussen de 2 p90s in) en als het mogelijk is, een jaguar trem er op.

    Kan die trem erop?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    Ik ben met zoiets ook bezig, een gitaar gekocht voor weinig, kaal strippen, andere verf beurt en vervangen wat er vervangen kan worden. Echter ik bouw er geen tremolo in, waar het niet oorspronkelijk ook zat. Als je onzeker bent over je timmermans talenten zou ik het dan ook weglaten. Keep it simple.

    Ik zou het overigens ook alleen doen, wanneer je ook veel plezier hebt in hout bewerking, als hobbie of als tijdverdrijf. Maar nooit en te nimmer omdat je puur zoiets wilt hebben. In mijn mening kan je dat dan beter door anderen laten doen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Uiteraard als hobby

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Random_hero
    De reden dat ik geen gitaar zelf wil bouwen is omdat ik dan hout moet kopen, een hals moet kopen, elementen moet kopen, een brug moet kopen, een tremolo moet kopen, een fernandes moet kopen, stemmechanieken meot kopen etc. etc.
    Het leek mij een aardige gitaar voor die prijs en best modbaar. Het enige dat er aan moet gebeuren is de neck p90 een paar cm lager en dan daarboven de Fernanded Sustainer driver (of als het kan die tussen de 2 p90s in) en als het mogelijk is, een jaguar trem er op.

    Kan die trem erop?
    Alles kan natuurlijk. Zal wat werk zijn maar alles is te doen

    Alleen koop je nu volgens mij supergoedkope prut waar je een dure sustainer in gaat monteren. De tremolo moet je toch kopen dus eigenlijk ga je nu voor een 200 euro oid matige kwaliteit spullen kopen waarvan je de helft niet nodig hebt. Voor hetzelfde bedrag kun je redelijk to goede kwaliteit spullen en materialen kopen en uiteindelijk een fijne axe maken.

    Waar woon je? Wie weet woont er een hobby bouwer van het forum in de buurt die je verder kan helpen als je niet nog zelf van scratch wilt bouwen.
    Te Koop: Epiphone Les Paul opknapper:
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38277

  9. #9

    Standaard Ehm

    De 1ste gitaar die ik bouwde en dat is alweer bijna 5 jaar geleden was ook gewoon gekocht.
    Ik bedoel het waren losse onderdelen, maar daarom was het plezier niet minder leuk.
    Ik had een mooie mahony houten Japanse Les Paul body met een Hofner hals, met daarbij 2 verschillende DiMarzio elementen, 2 volume knobs, en element swtich, een onbekende brug waarbij de snaren NIET door de body heen werden gevoerd (schijnt nogal moelijk aan te komen te zijn).
    En al met al aan onderdelen heeft het me 700 gulden gekost, de gitaarzaak waar ik de onderdelen vandaan haalde zei dat die gitaar een pracht geluidje had en heel lekker speelde, en dat zijn waarde (als ie op de markt zou zijn gebracht) veel meer waard was dan 700 gulden, en kijk dat doet een mens goed, wetende dat je goedkoop een mooie gitaar voor je zelf hebt gebouwd die niemand anders heeft :wink:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    In plaats van zo'n Squier nieuw te kopen zou ik zeker in deze situatie een tweedehands Fender Mex op de kop zien te tikken. Dan heb je voor vrijwel hetzelfde geld een veel beter uitgangspunt.
    Turn it up • Bring the noise

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top