Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Zelfbouw amp is af :)

    Na lang zwoegen en ouwehoern is hij toch eindelijk af, alles gesoldeerd etc. Het is een champ (5e1) geworden met wat mods (uitgebreidere filterling en een 1k weerstand op de 6v6 kathode om mee te beginnen).

    wiring ging erg soepeltjes en ziet er imo erg netjes uit!

    heb de amp al aangehead op standby met alleen de gelijkrichterbuis erin, verder durfde ik het nog niet echt aan ops:

    ik heb alleen nog een vraagje waar ik echt geen antwoord op kon vinden, waarschijnlijk erg dom, maarja... Die heaters van de 12ax7, hoe sluit je die nou aan?? Ik heb het nu met de ene draad op 4 & 5 en de andere op 9, klopt het zo of moet ik alleen 4 en 5 verbinden?
    pokkel'n

  2. #2

    Standaard

    pics!!!!!!!!
    it's better to burn out than to fade away

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    geen cam, maar daar ga ik morgen wat aan doen denk ik!
    pokkel'n

  4. #4
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard Re: Zelfbouw amp is af :)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    heb de amp al aangehead op standby met alleen de gelijkrichterbuis erin, verder durfde ik het nog niet echt aan ops:

    ik heb alleen nog een vraagje waar ik echt geen antwoord op kon vinden, waarschijnlijk erg dom, maarja... Die heaters van de 12ax7, hoe sluit je die nou aan?? Ik heb het nu met de ene draad op 4 & 5 en de andere op 9, klopt het zo of moet ik alleen 4 en 5 verbinden?
    Het zit zo:

    (4)-gloeidraad-(9)-gloeidraad-(5)

    Als je gloeispanning 6.3 Volt is, verbind je idd 4 met 5, de andere aansluiting is dan idd 9.
    De gloeidraden staan dan parallel.
    Bij 12.6 Volt sluit je alleen 4 en 5 aan.
    De gloeidraden staan dan in serie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    ik ben benieuwd :d
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Re: Zelfbouw amp is af :)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    heb de amp al aangehead op standby met alleen de gelijkrichterbuis erin, verder durfde ik het nog niet echt aan ops:

    ik heb alleen nog een vraagje waar ik echt geen antwoord op kon vinden, waarschijnlijk erg dom, maarja... Die heaters van de 12ax7, hoe sluit je die nou aan?? Ik heb het nu met de ene draad op 4 & 5 en de andere op 9, klopt het zo of moet ik alleen 4 en 5 verbinden?
    Het zit zo:

    (4)-gloeidraad-(9)-gloeidraad-(5)

    Als je gloeispanning 6.3 Volt is, verbind je idd 4 met 5, de andere aansluiting is dan idd 9.
    De gloeidraden staan dan parallel.
    Bij 12.6 Volt sluit je alleen 4 en 5 aan.
    De gloeidraden staan dan in serie.
    gelukkig, toch enigzins goed beredeneerd, ik denk dat ik vandaag dan maar eens de proef op de som moet gaan nemen... ben zelf ook erg benieuwd.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ok, problemen!

    hij werkt niet naar behoren.

    eerste keer dat ik hem aanzette enorme squeel en piepen op allerlei hoge frequenties. Ik had al gehoord dat het kon komen doordat de feedback loop op het verkeerde ppootje zat en het dus een positive feedback loop werd.

    dus die heb ik omgedraaid, aarde dinges (van de speaker jack) dus ook naar de andere kant. Nu kwam er wel geluid uit, heel zacht en een lelijk soort fuzz achtige distortion. Nagekeken feedback loop weggehaald en aarde weer naar het andere pootje, precies hetzelfde alleen nu geen geluid, behalve als ik hard op mn gitaar ramde, dan kwam er die lelijke vervorming op zacht volume weer door.

    please help!
    pokkel'n

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ghehe...fijn he die zelfbouw dingen!! Het bouwen is slechts 50% van het werk merk ik...

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    mja klopt wel, maar wat is het/kan het zijn. Heb al een andere cathode bypass cap erin gedaan en andere voorbuis. En het probleem is nu als volgt:

    ik zet hem aan, in het begin klinkt het nog redelijk maar dan wordt het volume steeds zachter en neemt die lelijke distortion steeds meer toe...

    misschien een te hoge anode spanning op de voorbuizen?
    pokkel'n

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    hmm, ik heb al wat gemeten, erg voorzichtig natuurlijk!

    en ik schrok een beetje van de spanningen, veel te hoog!!!11

    de spanning komend uit de ez81 bedroeg 480 volt, de spanning op de anode en keerrooster ook 480 (zit volgens mij iets van een 10k ofzo tussen de anode en keerrooster) en de spanning naar de voorversterker is 460!!1 (zit ongeveer een 30k tussen) en na de 100 k anode weerstanden blijft daar nog 420 van over (veel te hoog dus).

    wat te doen?
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top