Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard Zelfbouw 5E3 (5STEEF3)

    Zoals sommigen van jullie al weten heb ik een hele tijd geleden (denk in jaren :-)) onderdelen bij elkaar gesprokkeld om een 5E3 Deluxe replica te maken. Ik ben er echter nooit aan toe gekomen en een goede en ons op dit forum wel bekende vriend me een hand geholpen. :-D

    Effe wat plaatjes:







    Ik heb een cabinet dat groter is dan een standaard 1 x 12" cabinet dus heb ik ook meer speaker opties. Er zaten in het cabinet al 4 x 8" speakers en uiteraard past er dan ook een 12" of een 15" in. Misschien ook wel 2 x 10" maar aangezien ik al 2 amp heb met 10" speakers vind ik dat niet zo interessant.
    De trafo's kunnen zowel 6V6 als 6L6 buizen aan dus ik heb redelijk wat opties. Ik heb een 8 ohm 12" speaker liggen en de 4 x 8" kan ik ook op 8 ohm bedraden, deze speakerconfig's kan ik dan dus met de 6V6 buizen gebruiken. Ik heb ook nog een 4 ohm 15" liggen dus bij wijze van experiment kan ik de 6L6 buizen in combinatie met die speaker gebruiken.

    Op het moment heb ik alleen nog de 4 x 8" speaker combinatie geprobeerd (dus met de 6V6 buizen) en dit klinkt echt ongelovelijk goed. Ik had uberhaupt niet verwacht dat 4 x 8inch zo goed zouden kunnen klinken voor gitaar!!

    De amp ligt nu weer uit elkaar omdat hij wat last van de nodige kinderziektes heeft die er nog uit moeten. In het begin deed hij het goed maar na een paar dagen spelen kreeg ik last van onregelmatige "tikjes" in het geluid. Dit werd steeds erger tot op een gegeven moment de tikjes veranderden in ruis en gekraak en daarna viel soms de power compleet weg. Dus ik moet even uit gaan vinden wat het is... :-?

    Massols!
    Steven

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ik heb de amp overigens al in combinatie met mijn Vibrolux (ok te zien op 1 van de fotos) gebruikt en dat klinkt echt weergaloos!! Mijn setup was als volgt: de 5E3 voor de vibrolux waarbij de 5E3 1 speaker van de Vibrolux afdempt. Mijn Tele via een pedaaltje met 2 uitgangen (in mijn geval mijn Boss TU-2 Tuner) waarvan 1 uitgang rechtrstreeks naar de 5E3 gaat en de andere uitgang naar mijn Red Snapper en dan in de Vibrolux. De 5E3 gebruik ik dan vooral voor oversturing, ik draai daar een lekkere dikke volle sound in. Dan op de Vibrolux gooi ik in vergelijking met de 5E3 veel mid en hoog (de 5E3 is al van nature enorm vol en dik in het laag en laag mid) en een flinke hoeveelheid reverb. De Red Snapper gebruik ik dan om een klein beetje overdrive in te draaien op de Vibrolux, niet te veel. Deze combinatie geeft me echt een enorm lekker dikke volle toon op zacht volume.

    Pete, de zanger/mondharmonica speler van mijn band, heeft hem ook al een keer live gebruikt voor mondharmonica en ook daarvoor is die amp erg goed, uiteraard!!! haha Ook hij was erg enthousiast over de toon uit dit apparaat.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Ziet er erg netjes uit Steavis!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    dat ziet er ontzettend lijp uit, een beetje krap bemeten, maar zal vast wel lijp zijn! heb vandaag mijn 5F1 variatie voltooid
    pokkel'n

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Pete, de zanger/mondharmonica speler van mijn band, heeft hem ook al een keer live gebruikt voor mondharmonica en ook daarvoor is die amp erg goed, uiteraard!!! haha Ook hij was erg enthousiast over de toon uit dit apparaat.
    Nog steeds "getikt" ? :wink: dus niks gevonden > terug naar die vriend ermee.
    Ik heb trouwens nog een 5E3 over voor PETE.......

    JaY

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Zelfbouw 5E3 (5STEEF3)

    Goede zet die 4x8!!

    Al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Thanks voor de complimenten mensen. Maar vooral die ene vriend moet je vooral dankbaar zijn. :-D

    Jay, ik heb er nog geen tijd voor gehad om te klussen wil dit wel binnenkort doen en niet zoals vanouds dat ik er weer nooit aan toe kom. Kom ik er niet uit dan zal ik hem wel weer effe naar die ene vriend uit noordelijk limbabwe brengen.

    Al, heb je zelf weleens een 4 x 8" speaker combi geprobeerd voor gitaar? Echt ERG goed. alleen in het tophoog wel een beetje geknepen maar niet zo erg dat je er last van hebt, zeker in combinatie met een andere amp waarvan het hoog al mooi is is het juist wel vet.

    I'm a happy mothafuckah!

    steve

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Thanks voor de complimenten mensen. Maar vooral die ene vriend moet je vooral dankbaar zijn. :-D
    steve
    Jammer van die foute PT

    JaY

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    [quote="SteavisSmokin"]Ik heb de amp overigens al in combinatie met mijn Vibrolux (ok te zien op 1 van de fotos) gebruikt en dat klinkt echt weergaloos!! Mijn setup was als volgt: de 5E3 voor de vibrolux waarbij de 5E3 1 speaker van de Vibrolux afdempt. Mijn Tele via een pedaaltje met 2 uitgangen (in mijn geval mijn Boss TU-2 Tuner) quote]

    Dat afdempen van 1 speaker begrijp ik niet helemaal.
    En hoe doe je dat met je tunerpedaal? dat lijkt mij n.l ook wel wat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Jay...je bent gewoon jaloers!!! :-D

    Matto, mijn vibrolux is gemod en heeft nu 2 10" speakers. de 5E3 zet ik tegen de vibrolux aan aan de voorkant, waarbij hij precies voor 1 van de 10 inch speakers staat zodat je 1 van die speakers minder hoort. Dan is de mix wat lekkerder en tevens gaat het dan niet al te hard.

    Tunerpedaal heeft 2 uitgangen zoals ik al zei...dus gebruik ik als een soort a/b/y box.

    Steven

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top