Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Effect-loop

  1. #1

    Standaard

    Hallo, ik heb laatst een rivera versterker gekocht en heb een paar vraagjes over de effect-loop.

    Er zitten bij de send en return inputs, ook volumeknoppen bij; wel te verstaan; send- en returnlevel. Hoe moet ik deze gebruiken?

    Kan ik mijn wah ook in de effectloop zetten? Als ik dat doe, lijkt het alsof het geluid heel erg iel wordt.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Niet de bedoeling dat je die echt gaat gebruiken. Die zijn er meer om eenmalig je effectsloop in te stellen.

    Dus pak een pedaal of rack wat je in de loop wilt zetten, en ga wat draaien, zodat het geluid zo clean mogelijk erdoorheen komt.

    Wat betreft die Wah, die hoort gewoon in de input te zitten aan de voorkant. Niet in de loop.
    De loop is meer voor, hoe zeg je dat, tijdseffecten.. ik bedoel dus delay en echo dat soort gein.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Ik had op mijn boogie ook een level voor de send en return. ik gebruikte deze wel (niet tijdens het spelen uiteraard.

    Ik had toen en roland gp16 effectprocessor erop staan maar vond dat deze de directheid uit mijn geluid weghaalde...het leek wel en soort waas die er overheen kwam.
    Ik zetten de effecten iets extremer en draaide het volume terug totdat ik een goede mix had van effect en direct signaal.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top