Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: MARSHALL 1959

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard MARSHALL 1959

    Ik heb een MARSHALL 1959 helemaal gerewired en wat verbeteringen aangebracht ,waardoor die compleet storings vrij en een veel kwalitatievere toon produceert.Het apperaat heeft nog niet zo groots geklonken.

    Hebben meer mensen dit gedaan en wat dan,dat is mijn vraag.

    Misschien leuk om ideeën uit te wisselen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    soundclips!
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    kun je je misschien iets meer uitwijden over de verbeteringen? bnen ik wel in geinteresseerd.
    pokkel'n

  4. #4

    Standaard

    Alleen de brightcaps eruit gesloopt. Resultaat: minder schel, eerder oversturing (bij 5, was eerst 8 ), loudness 1 en 2 zijn lekkerder te mixen, kortom, het ouwe vertrouwde geluidje.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    waar zitten die bright caps en maken die zoveel verschil (mbt oversturing)???
    pokkel'n

  6. #6

    Standaard

    Die zitten direct voor de loudness 1(treble). In hoeverre die brightcaps van invloed zijn m.b.t. oversturing, daar kunnen je techneuten als Marc, Al of Nico je beter antwoord op geven. Ik weet alleen wat ik hoor (ik ben geen electro-man). M`n amp is er in elk geval een heel stuk op vooruit gegaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    Ik heb na de 2 e buis een cap met een weestand aangesloten.Switchable,terugkoppeling verandert en ik heb de zaak met een scoop getuned,Dat was een heel werk en het resultaat is er naar.

    Als ik een x bij iemand ben met computerapperatuur na 1930 laat ik t horen,Er zit nu in van van halen tot rhoads eneen superdik modern geluid

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard Re: MARSHALL 1959

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josh.vandenberg
    Ik heb een MARSHALL 1959 helemaal gerewired en wat verbeteringen aangebracht ,waardoor die compleet storings vrij en een veel kwalitatievere toon produceert.Het apperaat heeft nog niet zo groots geklonken.

    Hebben meer mensen dit gedaan en wat dan,dat is mijn vraag.
    Ik heb weleens een 1987 helemaal opnieuw bedraad omdat door allerlei modificaties er niets over was van het originele circuit. Ik heb er toen weer het originele type bedrading ingezet (maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt).
    Als ik mag gokken heb je de signaal draden welke een hoge impedantie dragen (van en naar volume pots, vanaf de loper van de treble pot) voorzien van afgeschermde bekabeling? Scheelt behoorlijk veel ruis en brom en kan inderdaad echt een verbetering zijn. Ik wil echter niet gelijk spreken van een kwalitatievere toon. Dat heb ik wel gehad toen ik voor het eerst (lang geleden) verse EL34's (xF2) van Philips in de eindtrap zette :wink:

    Van welke bouwjaar is die 1959 eigenlijk?

    Marc

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    De versterker is van 1977 en ook bij mij was de print door vage mods en slechte contacten niet betrouwbaar meer.

    Er lag onder andere een hoogspannings diode half los.buis voet drraden waren dun of juist idioot dik en dat moest sluiting geven.

    Ik heb inderdaad afgeschermd draad gebruikt met een kern met dikke aders en dun draad eromheen,voor goede lage en hoge tonen doorlaat.EN IK HEB HET POINT TO POINT GEMMAAKT MET ECHT EEN HELE RUIME OPZET.sOMS ZO'N 5 CM TUSSEN ONDERDELEN,EN HET STOORT NIET MEER.vOLGENS MIJ ZIJN DIE mARSHAAL PRINTEN OOK NIET ZO GEWELDIG .iK GA DE VERBINDINGEN NO WAXEN OF ZO .

  10. #10

    Standaard

    hmmm, een M1959 uit 1977??? Volgens mij klopt er hier iets niet. Typfoutje?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top