Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Dude
    Guest

    Standaard

    Ik heb in januari dit jaar een peavey classic VT uit 1980 gekocht bij vox humana in vlaardingen, de prijs was 380 euro.(bon aanwezig, ook van de servicebeurt)
    de versterker is in topstaat, hij heeft een servicebeurd gekregen na ik heb kocht omdat alles en beetje kraakte (potmetertjes, reverb enz)
    Het is een 2x12 50 watt combo met eminence 70 watt speakers en hij heeft een SS preamp en een 2x6L6 eindtrap..

    ik zit eraan te denken om hem om te bouwen tot een head en een cabinet, of hem te verkopen en losse head en amp te kopen.

    wat kan ik vragen voor deze versterker ??

    groet van bart

  2. #2
    Dude
    Guest

    Standaard

    18 keer bekeken, en geen een reactie ??

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Als je hem dit jaar voor 380 euro hebt gekocht en er ook nog een servicebeurt erbij hebt gedaan denk ik dat je dit bedrag best wel kan vragen op een particuliere veilingssite.

    Van dat ombouwen heb ik geen verstand, maar het zal vast wel kunnen, dus als ie goed klinkt waarom niet?? Zelf zou ik misschien eens rond gaan kijken voor een mooie buizen top en cabinet 2e hands. Ben je wel wat geld kwijt maar dan heb je ook wat. Trouwens dat ombouwen is natuurlijk ook niet gratis dus ga eens opzoek naar wat mooie 2e handsspullen!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    waarom wil je in hemelsnaam een stack?

    ik bedoel, wat is de reden dat je m weg doet? je wilt een stack?

  5. #5
    Dude
    Guest

    Standaard

    ik snap het, het zit zo, ik heb dus al een marshall jcm600 en een 1960AX greenback cab. Het ombouwen zou ik doen omdat ik het leuk vind om een beetje te klooien met dit soort dingen, ik wil volgend jaar zelf een versterker bouwen dus puur uit interesse zeg maan.
    Het verkopen zou ik doen omdat ik niet helemaal tevreden ben over de sound van het apparaat. kwestie van smaak.

    bedankt voor de info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Okay ik snap wat je bedoelt. Wist niet dat je al zulke mooie spullen had :smile: NOu ik zou zeggen, ga dan voor de losse top en cabinet. Het is inderdaad interessant om te kijken hoe dat ding werkt, leuk projectje, houd je weer van de straat enzo.. :grin: Aan de andere kant, ALS je er nog 380 voor kan krijgen en je vind hem bagger klinken dan is het opzich wel zonde van het geld om zoiets te doen. Maar ja dat is een beetje afwegen enzo. Jij bent mij wel maar ik ben jou niet dus ik kan niet weten wat jij wilt, dat moet je toch voor jezelf bepalen.

    Als je geld zat hebt dan kan je natuurlijk het best voor de 1e optie kiezen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    ey vertel eens wat over die jcm600, hoe klinkt ie (en vergeleken met wat natuurlijk)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    als je er 380 euro voor krijgt, en als je et slim speelt kan je er zeker een euro of 450 uit halen (is mij ook gelukt om een gitaar die 100 gulden nieuw!!!! koste voor 250 te verkopen, er zijn een hoop nietsnutten op deze aardkloot, geloof me)
    maar als je er zon 380 euro voor kan krijgen dan kan je van dat geld de onderdelen voor je versterker kopen die je gaat bouwen, ik ben ook aan een Fender Blues Deluxe bezig met wat extra dingen er op, en het is een leuk karwij, wel ingewikkeld, maar heel leuk om te doen
    Ik heb nu bijna alle onderdelen op 2 travo's na, maar die ga ik binnenkort ff bij FNS bestellen.

    CheerS!!

  9. #9
    Dude
    Guest

    Standaard

    Op 2002-06-04 22:40, schreef Moonchild:
    ey vertel eens wat over die jcm600, hoe klinkt ie (en vergeleken met wat natuurlijk)
    de jcm600 is echt een geweldige amp, ik heb er wel wat negatieve dingen over gelezen op indetnet. Marshall heeft het niet slim aangepakt met het maken van deze amp, ten eerste ze hebben hem kleiner gemaakt dan de standaard toppies, jammer want dit lukte ze met de JTM60 ook al niet, daarom begreep ik dit niet helemaal.

    Maar goed, hij heeft 4x12ax7 prhilips pre buisjes en 2 svetlana EL34 eind buizen.
    Wat ik het mooie aan deze amp vind is dat je met het master volume zulke coole geluids combinaties kan maken.

    Ik ze bij clean het kanaal volume vaak op 10 en de master op 2/3, je krijgt hiermee zon enorm coole vintage overdrive.. komt mischien ook door de 4 greenbacks.... dit doe ik andersom met het overdrive kanaal, master op 10 en kanaal volume op 2/3... een supercoole dist, niet highgain maar wel een super strakke distortion... echt een erg vette sound mee te krijgen...

    als je wat meer wil weten zeg het dan... groet van bart

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top