Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard Effectswitcher zover klaar, nu een delay

    Jawel,

    Ik heb een printje gemaakt naar een applicatie van een MN3008 bucket-delay device (BBD).
    Eigenlijk een simpel geval met een kant en klare klokgenerator erbij. MN3101 dus.
    Jammer dat de chip in een dil14 (met maar 8 pinnetjes) behuizing zit. Ik had de print met een gewone dil8 gemaakt, maar dat valt gelukkig wel te "patchen" zoals dat heet.

    schema:
    http://members.chello.nl/aad.sieraad/3008_sch.jpg

    opstelling:


    koper:


    niet 1 op 1!!!!!

    edit/ heb de img. gewijzigd naar url zodat het hier niet meer zo groot staat. :razz: /edit
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  2. #2

    Standaard

    Ziet er strak uit!

    Blijft toch het leukst, om het helemaal maar dan ook helemaal zelf te maken (los van de componenten zelf :wink.

    Hoe heb je nu eigenlijk je ontwerp gemaakt? Ben je uitgegaan van een bestaand delay ontwerp, heb je een referentie ontwerp van de fabrikant van de MN3008 genomen, of heb je het zo uit je mouw geschud, bij wijze van spreken?

    En wat voor delay tijd denk je te kunnen bereiken met de MN3008, want dat kan geloof ik ook net anders dan de specificaties van de chip zijn :-?, ik had ten minste opgezocht wat de instelbare delay tijd was van een bepaalde BBD chip die in een DOD delay zat, en dat was beduidend korter dan wat werd opgegeven door DOD .

    In ieder geval, complimenten!
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Manback
    ik had ten minste opgezocht wat de instelbare delay tijd was van een bepaalde BBD chip die in een DOD delay zat, en dat was beduidend korter dan wat werd opgegeven door DOD .
    :
    Waarschijnlijk bij de DOD FX-96.
    Bruikbare max. tijd=400ms. Opgegeven tijd door DOD=800ms.
    Geteste max tijd door Speeddemon=1.8 seconden! ('t is alleen geen delay meer dan.... alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator...)
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Waarschijnlijk bij de DOD FX-96.
    Bruikbare max. tijd=400ms. Opgegeven tijd door DOD=800ms.
    Geteste max tijd door Speeddemon=1.8 seconden! ('t is alleen geen delay meer dan.... alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator...)
    Geweldig!!!! Daar ben ik nou al sinds ik begonnen ben naar op zoek!!! BEDANKT!!!!!!! :lol:

    Maar alle gekheid op een stokje, stokje het raam uit... wat ze dus eigenlijk doen is de BBD-klok langzamer dan aanbevolen laten draaien om een langere delay te creeren? Opzich niet zo vreemd, aangezien de BBD chips ontworpen zijn voor precisie metingen, en dat tot op een bepaalde hoogte kan worden gerekt bij gitaar delays. Klopt het een beetje zoals ik het zeg?
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    't is alleen geen delay meer dan.... alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator...

    Maar wel een vertraagde alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator neem ik aan? :razz:

  6. #6

    Standaard

    Aad,

    Zo goed en zo kwaad als het gaat probeer ik je schema te doorgronden. Bij de conversie is alle text wazig genoeg geworden dat ik ze net niet meer lezen kan.

    - Wat is de funktie van de alleronderste opamp? (die die met z'n min-ingang aan je feedback lijn hangt).
    - Kan die opamp niet worden gebruikt als uitgangsbuffer? Het uitgangscircuit wat ik nu zie valt me wat koud op m'n dak. Zeker daar feedbacklevel afhankelijk wordt van de ingangsweerstand van het volgend apparaat.
    - Dit ding delay't. Is er ook een mogelijkheid om een Dry/wet mix te kunnen realiseren?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    't is alleen geen delay meer dan.... alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator...

    Maar wel een vertraagde alien donkey-rapin' space ring mod warble difuzor-generator neem ik aan? :razz:
    yep.
    D'r kwam dus echt een 'repeat' uit na ruim 1,5 seconde. Het klonk alleen alsof ie moest overgeven en het niet graag een 2e keer wilde doen. :lol:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat Aad vanwege potentiele copyright-schendingen (door mede forummers te begaan) het schema expres onleesbaar heeft gemaakt :razz:
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  9. #9

    Standaard

    Fine,
    dat maakt mijn vragen niet anders.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard



    Was niet vervelend bedoeld hoor, ik zat ook al te kijken van hmm, zo kan je wel erg goed zien wat er in dat schema staat
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top