Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1

    Standaard

    Ik lees regelmatig dit forum en wat mij opvalt dat de merkjes cultuur hier nog hoog in het vaandel gedragen wordt.
    Laat ik even drie klasse gitaristen indelen;

    - absolute beginners
    - de muzikanten
    - de professionals

    Aangezien ik geen professional ben laat ik deze groep in mijn opsomming evne links liggen....

    Nu ... ik speel al 25 jaar gitaar, heb in een verscheidenheid van orkestjes en bandjes gespeeld en er zijn veel gitaren door mijn vingers gegaan. Het liefst, voornamelijk speel ik blues en rock, edoch om wat bij te verdienen acteer ik ook weleens in de zgn. feestbandjes en covergroepjes. Het instrument waar ik het liefst op speel is mijn inmiddels 35 jaar oude telecaster, nostalgie gewenning ? wie zal het zeggen, zeker niet de kwaliteit van het geluid. Zo ook mijn gibson les paul, fantastisch instrument maar zwaar over-rated. Nu voor wat betreft het geluid, uitgaande van een beetje all-round gitarist leunende tegen het wat zwaardere rock-werk is de keuze van gitaar natuurlijk een sterk persoonlijke smaak, maar geluidtechnisch en kwa-flexibiliteit zijn er een tal van gitaren die beduidend minder kosten dan de fenders of gibson en die evenveel "twang" bieden als deze, Godin bijvoorbeeld heeft een tweetal zeer goede en betaalbare gitaren, de radiotor en de SD, elk een eigen geluid maar beiden zeer mooi. Ook niet vergeten dat een gitarist die Green-Day spelen wil of welke andere groep dan ook niet het echte gitaristen gevoel heeft, een echte door het hart doorboorde gitarist, houd van een stijl en probeert deze op zijn eigen wijze, met zijn eigen geluid (het geluid wat hij/zij mooi vind) te benaderen, wat is nu geestdodender dan het exacte U2 geluid na te kunnen bootsen. Koop een redelijke versterker, een redelijk gitaar, wat basis effectjes en laat je creativiteit op de loop gaan. Elke