Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard cut knop bij vox versterkers

    Hoe werkt dat eigenlijk? Ik vind de knop echt hardstike lijp, heel gevoelig, soort tone knop die treble kan cutten, zit na de fase draaier, stel ik wil zoiets inbouwen in mn champ (mocht dat mogelijk zijn), hoe moet ik dat aanpakken?
    pokkel'n

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    owja, en ik ben erg benieuwd wat p van weelden doet met oude marshalls waardoor ze zo fucking lekker klinken!!11111
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Re: cut knop bij vox versterkers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    Hoe werkt dat eigenlijk? Ik vind de knop echt hardstike lijp, heel gevoelig, soort tone knop die treble kan cutten, zit na de fase draaier, stel ik wil zoiets inbouwen in mn champ (mocht dat mogelijk zijn), hoe moet ik dat aanpakken?
    Eerst maar eens een fasedraaier in je Champ bouwen zodat het een Princeton of Deluxe wordt ;-)

    (in een Champ zit immers geen fasedraaier)

    Het truukje van dubbele treble is volgens mij wel bekend; ik ben er hevig mee aan het experimenteren in mijn Rumble project; dus het hoog voor en na de vervorming regelbaar maken; wat een verschil zeg. Misschien is het ook wel een soort van presence (regelbaar hoog voor de NFB). Er zijn zoveel variantjes. In mijn vervormings prototypes gebruikt ik hoog (treble) in de tone stack, maar ook een hoog-af potje (gewoon beetje hoog weg laten bloeden naar aarde) inderdaad voor de fasedraaier (na de gainstage die de vervorming maakt).

    Volgens mij doet PvWeelden niet zoveel als wel "in ere herstellen" wat meneer Marshall ooit in elkaar geknutseld heeft... toch? Overigens is dat geen kwestie van hier een ander weerstandje en daar een ander capje, er is geen standaard mod voor "wereldsound"... helaas... Is vaak langdurig process

    10 bedenken
    20 uitproberen
    30 luisteren
    40 goto 10

    (ja, het kan ook met een WHILE of LOOP UNTIL, dat zou netter zijn maar dat zat nog niet in de taaltjes waar ik ooit nog hands-on in geprogrammeerd heb en dit werkt volgens mij nog steeds)

    ;-)
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    die van weelden klonk echt wel anders dan een in ere herstelde marshall.. damn wat een toon, was nu echt een high gainer geworden.
    pokkel'n

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    "(ja, het kan ook met een WHILE of LOOP UNTIL, dat zou netter zijn maar dat zat nog niet in de taaltjes waar ik ooit nog hands-on in geprogrammeerd heb en dit werkt volgens mij nog steeds)"

    dat werkt nog steeds perfect!!

    en over de amps heb ik geen idee... hou ik me niet mee bezig:P
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    hier is die cutknop het duidelijkst zichtbaar (ná de PI)


    hoe, zeg me hoe!
    pokkel'n

  7. #7

    Standaard

    Nou, die snap ik nog wel.



    De condensator bij de pijl sluit wat hoog kort tussen de uitgangen van de PI, en de pot erboven regelt de mate ervan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ja, zoiets dacht ik dus ook al,maar normaal wordt dat toch gewpoon naar de aarde geouwehoerd, maar hier zit er gewoon een pot en condensator tussen de twee anodes van de PI... ik snap dat systeem niet helemaal.
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Nou, ik zal je helpen en proberen duidelijk te maken waarom er in dit geval niet geouwehoerd hoeft te worden met de aarde maarrrr... Als goed didacticus leid ik je tot het antwoord... Denk eens even goed na over de volgende vragen:

    (1) WAT doet een fasedraaier nou eigenlijk? :P

    En...

    (2) hoeveel graden?! :razz:


    De twee fasedraaier heeft dus de F_S_ van de twee signalen _MG_DR___D, oftwel de twee signalen zijn __T F_S_. (klinkers weggelaten).

    Op deze plek wordt ook wel eens alleen een 250K pot (i.o.d.) gesignaleerd, dus zonder het hoogcapje... dan noemen ze het mastervolume...

    RARARARA HOE KAN DAT :-?
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    danku peevee, zo lastig was het dus niet

    een mv op die plek heb ik nog nooit daadwerkelijk gezien, maar heb wel eens gehoord van een PPIMV, dat berust dus op dat principe?

    is ipv dat fase draaier geouwehoer een gewoon bright capje met pot naar de aarde vlak voor de eindversterker ook een optie?? en zo ja, geeft dat ook eenzelfde effect? want bij de vox vind ik die knop ideaal omdat hij ook mids meeneemt, de bas en treble knoppen, daar draai ik nooit aan, maar de cut knop is echt ideaal.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top