Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    even een kleine Update:

    Heb ondertussen een en ander binnen,

    Heb op advies van Peer Dellen NitroCellulose lak in een spuitbus gehaald, body hangt nu te drogen na de eerste behandeling. Heb 2 Seymour Duncan Humbuckers gekocht; een Jeff Beck Trembucker en een Jazz Neck.

    Heb een standaard stratocaster switch (5-way), een Allparts output en een 500K volumepot (allen uit de VS) op de slagplaat geschroefd, mijn collega gaat Dinsdag een en ander aan elkaar vast solderen. dinsdagavond zal ik tijdens het oefenen met mijn band voor het eerst kennismaken met mijn 'nieuwe' gitaar...

    Ben erg benieuwd...

  2. #12

    Standaard

    Als je klaar bent: fototje?
    Te Koop: Epiphone Les Paul opknapper:
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38277

  3. #13

    Standaard

    Zallik doen,

    Maar dan mogen jullie niet lachen, het ding is alles behalve mooi geworden lol

    ben wat te enthousiast met de brander geweest hahaha

    maar goed het gaat om hoe ie klinkt

    P.S.
    Kan iemand een indicatie geven hoeveel lagen Nitrocellulose ik moet spuiten? Ik ben zojuist aan de 3e laag begonnen (heb eerst met 1000 grit de ergste druppels van de eerste 2 behandelingen eraf geschuurd, ik was wat te scheutig met de lak geweest). Ik d8 zelf aan een laag of 8, is dat genoeg?

  4. #14

    Standaard

    Hijs af!

    Zie starttopic!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    aaaahhhhh!!!! hij is moooi!!!!!!! naja...dat vind ik.

    en en en en???? hoe klinkt ie nu??

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2004
    Locatie
    Grimbergen
    Berichten
    167

    Standaard

    Die gaat wat rokerig klinken.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    aaaahhhhh!!!! hij is moooi!!!!!!! naja...dat vind ik.

    en en en en???? hoe klinkt ie nu??
    Hij klinkt euh... tja hoe beschrijf je dat....

    Het achterste element (de JB) klinkt erg vol zonder muddy te worden, zo vol dat ik tijdens oefenen meerdere keren de neiging had om mijn selector naar de achterste positie te gooien, om tot de conclusie te komen dattie dus al volledig naar achter stond. Het achterste element heeft veel bite, ik hoor voor het eerst ALLE tonen in een akkoord even duidelijk, bij de standaard pickups overheerste duidelijk de lage tonen nu is er een mooie balans.

    De 2 tussenposities (dus het standaard ibanez middenelement in combinatie met een van de coils van beide elementen) zijn zeer goed te gebruiken om clean te spelen, het geluid is diep en vol. Hoge tonen komen erg goed door.

    Het ibanez middenelement (zat er standaard op) is ruk, het heeft veel te veel midden, veel te weinig bas en totaal geen hoog. Maar goed wat wil je van een middenelement.

    Het voorste element (seymour duncan Jazz) leent zich erg goed voor het spelen van arpeggio's, het geluid is warm, gedefinieerd en is ook met veel distortion nog erg controleerbaar. Het neigt naar het geluid van een les paul als ik zou moeten vergelijken.

    Deze elementen zorgen ervoor dat ik weer veel lol heb in het spelen op deze gitaar, ben normaal niet zo een ibanez mens. De gitaar stamt overigens uit '93 hebbik uitgezocht.

    Het ding had gisteravond nogal wat kuren; ik had niet zo heel veel tijd om na het solderen (wat door mijn collega van de technische dienst is gedaan) mijn snaren op te rekken, gevolg was dat ik na ieder nummer zo'n beetje een halve toon lager gestemd stond.

    Ik heb op zich wel veel ervaring met Floyd-style tremelo's maar naar mijn gevoel is er iets ernstig mis met het tremelo van deze gitaar, ik hoop vanavond uit te vinden wat er precies aan de hand is, ik hoop dat het het snaren rek verhaal is of iets anders simpels.

    Heb weinig zin om nog veel geld uit te geven aan een Schaller tremelo, maar als het moet moet het...

    Iemand enig idee of tips voor dit probleem?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    k weet niet of het al gevraagd is maar die donkere vlekken op de body is dat gewoon het hout of brandplekken van het afbranden ofzo
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorrit
    k weet niet of het al gevraagd is maar die donkere vlekken op de body is dat gewoon het hout of brandplekken van het afbranden ofzo
    fikplekken voor het grootste deel

    Maakt op zich niet zoveel uit, ding klinkt best goed vinnik zelf...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    hmz door het afbranden gebeurd dus? ik wil ook mn gitaar gaan strippen maar k zit eigelijk niet op brandplekken te wachten
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top