Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 151 t/m 158 van 158

Discussie: Akoestische meeting

  1. #151

    Standaard

    Waar dan, ja, dat vraag ik me dus ook af! Dus voorlopig reacties maar even hierin houden. Benieuwd naar de foto's van AcousticFreak.

  2. #152

    Standaard

    In overleg met Pickers agenda (geen garantie overigens) en Orlando van het muziekcafé is weer een datum geprikt voor een Akoestisch Open Podium / gitaarnet meeting.

    Zelfde lokatie

    zondag 24 April
    (vanaf 16:00 uur)
    ---------------------
    Het Muziek Café
    Hoofdstraat 166-3
    7311 BC Apeldoorn
    http://www.muziekcafe.tv/

    PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen
    Zal trouwens een nieuwe topic hiervoor beginnen, en deze hoeft geen sticky meer te zijn lijkt me.

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    gezellig

  4. #154

    Standaard Re: Mooi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Valeri
    Zeg Picker, dat soundclipje...dat eindstukje...wat je waarschijnlijk weg improviseert...dat klinkt eigenlijk lekkerder dat de nette cd opname van je site :wink:
    Hoi Ron,

    Ik ben je even kwijt. Over welk eindstukje / soundclipje heb je het?

  5. #155

    Standaard Re: Maton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Valeri
    Het stukje waar je je Maton laat horen...
    Oja, jeetje, dat was ik al weer helemaal vergeten... Heb net weer even
    geluisterd.

    Tja, spontaan en vooral enthousiast opgenomen spul heeft vaak iets wat je met gladgeslepen studiowerk nooit meer terugkrijgt. Daar weet jij vast wel van mee te praten. Er zijn ook vele voorbeelden van nummers op LPs die gewoon de eerste takes thuis waren, omdat het in de studio niet meer lekker klonk (bijvoorbeeld Cecilia van Simon & Garfunkel)!

    Al vind ik wel dat het laatste stuk van mijn opname gewoon te snel gaat en daardoor de groove wat verliest. Maar dat kwam door mijn enthousiasme. Ik speelde toen net als Rowlf (dat piano-hondje van de Muppet show ;-)

  6. #156

    Standaard

    Ik heb een handtekening van Damien Rice.

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Vooral bij fingerstyle en het gebruik van diverse technieken vind ik de pure gitaarsound, zonder toeters en bellen, ook het mooist.
    Op mijn laatste cd (net uit) heb ik het vooral gezocht in goede microfoons en n goeie opstelling. Er is nauwelijks wat aan reverb gedaan. Enkel bij sommige nummers die zich daarvoor lenen.
    Juist ook een goeie akoestiese gitaar moet zich bewijzen door het natuurlijke geluid te registreren.
    Anders hoeven al die discussies over Taylor's en wat er beter of slechter is immers ook niet?

    Ik heb op drie verschillende gitaren gespeeld voor dat album en door geen toestanden eromheen hoor je ook echt de verschillen.

    Gert
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Vooral bij fingerstyle en het gebruik van diverse technieken vind ik de pure gitaarsound, zonder toeters en bellen, ook het mooist.
    Op mijn laatste cd (net uit) heb ik het vooral gezocht in goede microfoons en n goeie opstelling. Er is nauwelijks wat aan reverb gedaan. Enkel bij sommige nummers die zich daarvoor lenen.
    Juist ook een goeie akoestiese gitaar moet zich bewijzen door het natuurlijke geluid te registreren.
    Anders hoeven al die discussies over Taylor's en wat er beter of slechter is immers ook niet?

    Ik heb op drie verschillende gitaren gespeeld voor dat album en door geen toestanden eromheen hoor je ook echt de verschillen.

    Gert
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top