Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Volgorde van aansluiten moet er in ieder geval in. Dit zal ook nog wel wat discussie opleveren maar dat zien we dan wel weer. Nu komt het bijna elke week terug.

    En ik vind ook dat er toch een lijst in moet met welke effecten wat doen. Misschien staat dat wel op HC, maar dat is in het engels. En ik kan me voorstellen dat zeker beginners het makkelijker vinden om hier naar antwoorden te zoeken dan op HCFX.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    de vraag 'welk distortion pedaal moet ik hebben?' komt elke week wel langs. maak een voorkeurslijst van dist/OD pedalen i.c.m. verschillende muziestijlen in verschillende prijscategorien.

    dat blijft uiteraard een smaakkwestie, maar beginners kun je zo een richting geven.
    -

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    ik denk wel dat dat voor veel discussie gaat zorgen, maar het is wel een goed idee idd

    misschien is een lijst met 'de meest gangbare pedalen die je eigenlijk zou moeten testen' ook wel handig
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    1. Jargon. Wat is nu ruis, wat is brom. Die vraag wil ik nooit meer horen.

    2. True bypass, pro -cons.

    3. Volgorde kan wel maar is subjectief. De ene Fuzz klinkt goed voor een wah, de ander erachter. Het blijft een kwestie van je spullen kennen en "durven" te proberen.

    4. Gestabiliseerde adapters, waarom en hoe. Inkoppertje, maar er schiet nog wel eens een dergelijk topic bij. Daarvoor is een FAQ natuurlijk.
    Onder de streep.

  5. #15

    Standaard

    een klank beschrijving in vergelijking met andere pedalen die hetzelfde doen misschien
    ik bedoel bv een beschrijving van hoe een Big Muff of een DS-1 nou ongeveer klinkt en om te vergelijken: dat pedaal klinkt rauwer dan die.

    boss heeft voor zn scheurpedaaltjes een Tone Chart. Misschien ook wel een idee, alleen dan voor meerdere merken in 1 Chart

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door idno
    boss heeft voor zn scheurpedaaltjes een Tone Chart. Misschien ook wel een idee, alleen dan voor meerdere merken in 1 Chart
    Good idea! Maar moeilijk om te maken denk'k.
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  7. #17

    Standaard

    tja, dat wordt photoshoppen denk ik

  8. #18

    Standaard

    Ok,

    Wat betreft dat hele "Scheurpedalen en hoe klinken ze" idee. Prachtig, te gek.......

    Maar niet in een FAQ. Echt te subjectief. Ik ben teruglezend we een aantal andere, prima, ideeen tegen gekomen!

    blijf komen!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19

    Standaard

    +1

    -Waar vind ik schema's/instructies/kits voor makkelijk te bouwen effectpedaaltjes? Wat zijn goeie beginnersprojectjes.
    -Waar aan moeilijk te komen onderdelen geraken (switch, enclosures, germanium stuff).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    link naar boss japan daar kun je bij compact pedals horen wat bepaalde effecten voor effect :-? hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top