Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard weer even tee(a)sen... wah enzo.

    Heb dus mijn oude Jimi Hendrix wah ingeruild en een RMC-1 gekocht. Die RMC eerst vergeleken met een Fulltone Clyde (deluxe geloof ik). Ik vond de RMC warmer klinken en daar ging ik voor. Fulltone was ook wel erg veel duurder.

    Maar... Nu thuis uitgeprobeert en het blijkt dat de Teese wel erg veel boost geeft en cleane akkoordjes zelfs lichtjes "vervormd" weergeeft. Aan de RMC is meen ik niks te verstellen.
    Zijn er meer hier met deze ervaring? en:
    Meer info/ ervaringen van de andere RMC wahs is welkom.
    Wat ik zoek is vooral een wah die 'smooth' klinkt met cleane invuldingetjes.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Ik heb sinds een week een RMC1. De oude van Sash. Ik vind hem erg lekker, maar ik heb hem nog niet in de oefenruimte op m'n gibson/marshall combi geprobeerd.

    Het probleem wat jij noemt heb ik niet echt. Volumeboost is maar een klein beetje. Eigenlijk gewoon zoals het bedoelt is. Maar die volumeboost is heel makkelijk aan te passen hoor. Bij m'n oude vox heb ik hem verhoogd namelijk. Dit kon door 1 weerstand te vervangen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard Re: weer even tee(a)sen... wah enzo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratokai
    Heb dus mijn oude Jimi Hendrix wah ingeruild en een RMC-1 gekocht. Die RMC eerst vergeleken met een Fulltone Clyde (deluxe geloof ik). Ik vond de RMC warmer klinken en daar ging ik voor. Fulltone was ook wel erg veel duurder.

    Maar... Nu thuis uitgeprobeert en het blijkt dat de Teese wel erg veel boost geeft en cleane akkoordjes zelfs lichtjes "vervormd" weergeeft. Aan de RMC is meen ik niks te verstellen.
    Zijn er meer hier met deze ervaring? en:
    Meer info/ ervaringen van de andere RMC wahs is welkom.
    Wat ik zoek is vooral een wah die 'smooth' klinkt met cleane invuldingetjes.
    Een RMC1 is een echte 'fuzz'wah. Perfect icm fuzzes dus, vandaar ook de lichte boost erin. Als je een cleane wah wil kan je beter voor een Picture Wah gaan lijkt me. Of een RMC3, die kan je zo clean instellen als je wil.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Was even vergeten bij te zetten dat ik met actieve EMG's speel (in strat). Misschien heeft dat er iets mee te maken. Met elektronica ben ik nooit zo'n held.
    Ga eerst wel even terug naar de winkel om opnieuw te vergelijken. Alleen hebben ze denk ik niet alles op voorraad en RMC-3 is toch wel erg duur.

    Iemand nog ervaringen met de RMC-2. Daar kun je volume en bereik toch mee regelen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Thanx voor de reactie Sash,

    Weet jij of er wat te verstellen is aan die picture wah??

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Nope, is gewoon kick and rock

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?
    Ben nu ook wel benieuwd

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antal
    Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?
    Nee de Wizard Wah is juist gemaakt voor mega high gain sounds. PW is de cleanste kick and rock wah die Teese maakt. Weet niet of de RMC2 cleaner kan, nog nooit geprobeerd.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Het oversturen zal aan de combi pickups/RMC 1 liggen. De RMC1 geeft naast een volume boost ook nog een vet midden en laag, wat zeker voor lichte vervorming kan zorgen als je signaal al door EMG's wordt gegenereerd. Het gebrek aan volume-instelbaarheid is het nadeel van de Wizard en de RMC1.
    RMC2, 3 en Wheels of Fire hebben een instelbaar volume, de Picture geen volume boost en geen verstelbaarheid.

    De RMC1 is dus niet binnen iedere combinatie een juiste keuze. Vooral op Strats, Teles en als je nog effe door een fuzz heen moet kan de RMC1 ge-wel-dig zijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top