Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 181

Discussie: Het Snaren Topic !

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door farstreetblues
    In de winkel waar ik mijn snaren haal, ...hebben ze nu ook voorgestemde snaren,..erg handig, je hoeft ze er alleen maar op te zetten.....
    WTF, dat is iets voor de hondsluie,zwakbegaafde gitarist? What's Next, zelfspelende plectrums?

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Gitaren met ingebouwde stander

    Even een vraag, klopt het dat met dikkere snaren op de gitaar de fretbuzz vermindert (waardoor je dus de actie lager kunt zetten), door de kleinere amplitude van de snaren?
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lacrymosa
    snaren zijn echt dingen waar je gewoo niet op moet besparen, het kan zo verschrikkelijk veel verschil uitmaken
    Dat is inderdaad een zeer zinnige opmerking, wanneer ik nieuwe snaren zet klinkt het alsof het een andere gitaar is.
    Het zorgt zelfs of het meer of minder distorted klinkt.

  4. #84

    Standaard

    Ik heb een Epiphone Les Paul, ik wil graag .010 snaren kopen. Wat voor merk raden jullie mij aan? Het liefst waar je waar voor je geld krijgt

    Alvast bedankt!

  5. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    Gitaren met ingebouwde stander

    Even een vraag, klopt het dat met dikkere snaren op de gitaar de fretbuzz vermindert (waardoor je dus de actie lager kunt zetten), door de kleinere amplitude van de snaren?
    Volgens mij klopt dat niet, maar ik ben geen expert. Volgens mij is de actie die je gitaar kan hebben meer afhankelijk van hoe hard je aanslaat. Dit bepaald ook de amplitude. Lage actie vind ik ook niet op iedere gitaar even lekker spelen.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R2on
    Ik heb een Epiphone Les Paul, ik wil graag .010 snaren kopen. Wat voor merk raden jullie mij aan? Het liefst waar je waar voor je geld krijgt

    Alvast bedankt!
    D'Addario, want die zijn behoorlijk goedkoop en ze spelen heel lekker.
    Alleen, en dat ben ik gewoon gewend, switch ik snaren minstens elke 2 weken, want het verschil tussen nieuwe en oude snaren is ZIEK, het klinkt net alsof je een andere gitaar hebt.

  7. #87

    Standaard

    Heb altijd D'Addario gespeeld, eerst 09 en nu 11.

    Maar heb er sinds een week Elixir 11 op liggen (de D'Addario's 11 waren op dus kreeg een setje Elixir voor D'Addario prijs) maar echt een wereld van verschil zeg. Een veel mooiere sound. Overigens hebben Elixir snaren een soart coating waardoor ze langer goed schijnen te blijven.

    Ik denk dat ik op Elixir overstap.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Ik speel al sinds jaar en dag op Gibson brite wires. Dat schijnen de enige snaren te zijn die mijn zweethanden langer dan een week overleven. D' Addario roestte bij mij in letterlijk een week helemaal weg, en sommige andere merken nog sneller. Elixir en Cleartone snaren heb ik ook nog over gedacht, maar ik vind ze de hogere prijs niet waard. Ze kosten ruim 3 keer zo veel, maar gaan niet veel langer mee dan m'n Gibson.

    Voor de akoestische gebruik ik Martin 80/20 fosforbrons. Elixir heb ik ook geprobeerd, maar die gaan gigantisch rafelen als je met een plectrum speelt.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis
    Ik speel al sinds jaar en dag op Gibson brite wires. Dat schijnen de enige snaren te zijn die mijn zweethanden langer dan een week overleven. D' Addario roestte bij mij in letterlijk een week helemaal weg, en sommige andere merken nog sneller. Elixir en Cleartone snaren heb ik ook nog over gedacht, maar ik vind ze de hogere prijs niet waard. Ze kosten ruim 3 keer zo veel, maar gaan niet veel langer mee dan m'n Gibson.

    Voor de akoestische gebruik ik Martin 80/20 fosforbrons. Elixir heb ik ook geprobeerd, maar die gaan gigantisch rafelen als je met een plectrum speelt.
    Ja Elixer snaren zijn een leuk concept, maar ze gaan in feite niet echt heel lang mee.

  10. #90

    Standaard

    Nou ik zal wel zien met die Elixirs; ik heb op andere plaatsen gelezen dat ze juist wel lang meegaan vanwege die coating. En dat rafelen heb ik alleen 1 keer hier op gitaarnet gelezen.

    Als ze niet lang meegaan dan is het inderdaad niks. We zullen zien. Maar voorlopig vind ik het soundje echt schitterend. Het spettert echt de amp uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top