Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 181

Discussie: Het Snaren Topic !

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    609

    Standaard

    Ik speelde meestal met GHS snaren totdat ik me realiseerde dat ze redelijk snel dof werden. Ben toen overgestapt op EB (power slinkies 0.011 - 0.048 ) en verbaasde me ook over het verschil in geluid. Voor de zekerheid wel nog eens een setje d"Addario's getest, maar vond toch de EB's lekkerder.

    Snaren zijn dus een belangrijk onderdeel van de gitaar... Je zou het zelfs zo kunnen draaien dat de gitaar slechts een apparaat is dat jouw snaren op de juiste spanning houdt. Dus als je bakken geld uitgeeft aan een gitaar, waarom zou je dan besparen op het meest essentiele deel daarvan?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Zou het mogelijk zijn dat Ernie Balls op mijn gitaar doffer klinken en op een andere gitaar juist scherper dan D'darrios? Want ik ben echt 2 keer tot dezelfde conclusie qua klank gekomen bij mijn gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Welke snaardikte gebruiken jullie? Ik nu 0.10.......

    Enig idee welke snaardikte Steve en Joe Satriani gebruiken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guvnor
    Snaren zijn dus een belangrijk onderdeel van de gitaar... Je zou het zelfs zo kunnen draaien dat de gitaar slechts een apparaat is dat jouw snaren op de juiste spanning houdt. Dus als je bakken geld uitgeeft aan een gitaar, waarom zou je dan besparen op het meest essentiele deel daarvan?
    Ik vind de klankkast toch nog altijd het meest bepalend voor de klank! Deze bepaalt het volume, de 'volheid' van de klank.. Je kan het hout ook eigenlijk bijna voelen via je snaren. Maar idd.. met een setje verroeste snaren klinkt het nergens naar :razz:

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Hoogland
    Berichten
    567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
    ik gebruik nu houten snaren. aparte sound net als koch.
    hhahahahahaahah houten snaren. grapjas.

    ontopic : Ernie ball nog steeds nr1. Heb ook ddarios geprobeert maar was niet veel soeps. eb's zijn wat gladder op het begin. `ik gebruik 0.9 volop relaxed.
    Ik zoek :
    -goed draadloos gitaar systeem
    -crate powerblock!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Hey allemaal........

    Waar kopen jullie eigenlijk je snaren en tegen welke prijs? Koop ze nu bij Nederland Music in Almere maar dat stel eikels is duur/onvriendelijk etc......

    Pakje snaren van Ernie Ball kost mij daar 10 euro en dat is teveel van het goede. En een Ibanez RG3120 daar kopen zou mij 1800 euro gekost hebben...hoezo afzetters
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  7. #17

    Standaard

    D'addario 0.10

    denk er nog wel eens aan om over te stappen naar 0.11 maar moet je daarvoor veel veranderen aan je gitaar zo als brug instellingen en hals instellingen en je pick up's instellen

    zo ja wat moet er dan allemaal gebeuren
    en is dat gemakkelijk zelf te doen

    ps ik speel op een epiphone les paul
    Ik ben lui en wat ben jij??

    Ik haat BrEeZaH

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lenweë Míriel
    D'addario 0.10

    denk er nog wel eens aan om over te stappen naar 0.11 maar moet je daarvoor veel veranderen aan je gitaar zo als brug instellingen en hals instellingen en je pick up's instellen

    zo ja wat moet er dan allemaal gebeuren
    en is dat gemakkelijk zelf te doen

    ps ik speel op een epiphone les paul
    Ik ben van 0.9 naar 0.10 overgestapt. Zover werk is dat nu ook weer niet. Je moet wel even weten hoe je het moet doen anders kun je maar beter niet aan je hals gaan lopen draaien. Stap overgens binnenkort (weekje ofzo) weer over op 0.9 want ik vond 0.10 te weinig voordeel in geluid geven om het slechtere speelgevoel te verantwoorden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    255

    Standaard

    0,09 :lol:

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2004
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    128

    Standaard Zoektocht naar snaren voor m'n Ramirez

    Heeft er iemand tips welke snaren in combinatie met mijn Ramirez R1 tot meer sustain en transparantie zouden kunnen leiden? Prijs is ondergeschikt.

    Ik heb al het een en ander zelf geprobeerd: De hele Pro-arte series klinken te 'klinisch'. De Savarez die er nu op liggen zorgen wel weer voor een wat natuurlijker geluid bij de aanslag, maar slaan al snel dood. (geen sustain)

    Voor de duidelijkheid: ze heeft een Afrikaans massieve mahonie-klankkast en een massief rood-cederen bovenblad, is fel van klank en klinkt sprankelend helder.
    Tot bloedens toe...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top