Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard vragen over het finishen van gitaren (compressor, spuit etc)

    Hoi,
    Ik ben geinteresseerd geraakt in het lakken van gitaarbodies en wil nu graag een geschikte compressor en een goede spuit aanschaffen.
    Ik heb nog geen ervaring dus ik weet niets van de verschillende merken en mogelijkheden. Kan iemand me helpen en adviseren? Hoewel ik nog geen ervaring heb ben ik wel op zoek naar materiaal waar professionele resultaten mee te behalen zijn. Dit betekend voor mij natuurlijk goed oefenen, maar dan liever met goed spul :lol:

    Alvast bedankt,
    Michell

  2. #2

    Standaard

    Vox humana verkoop een spuitpistool dat op kleine compressors is aan te sluiten. Hiermee zijn prima resultaten te behalen.
    Het belangrijkste onderdeel is het filter dat de waternevel uit de aangezogen lucht haalt. Als dit niet van goede kwaliteit is, komen er kleine waterdruppels op de verse lak, met desastreuse gevolgen.
    Je kunt ook eens informeren naar een hvlp systeem, vriendelijk voor mens en milieu.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard

    Hallo,
    Bedankt voor het advies.
    Ik zit inderdaad te denken aan een hvlp spuit, op ebay Duitsland heb ik een aantal gezien. Het merk is Devilbiss, het model is Finishline FLG3.
    Nu nog een goede compressor zoeken die voldoet.

    Michell

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard

    Ik heb de Devilbiss hvlp spuitpistool gekocht, nu wil ik een goede compressor aanschaffen, ik zit te denken aan een Gude met de volgende technische gegevens:

    - 230V / 1,5 kW
    - 1 cylinder
    - oliegesmeerd
    - ketelinhoud 24 liter