Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    hola

    heb het gezien
    maar dat is helemaal geen pedaal :wink:

    kan iemand me dat uitleggen?


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    164

    Standaard

    Kijk, het zou in principe kunnen, maar dit is wanneer je 2 kanalen en daarbij een footswitch zou hebben. Als je dan op het ene kanaal die gt-6 zet, en die andere gewoon hetzelfde houdt, ben je d'r ook.


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    164

    Standaard

    duh...

  4. #14

    Standaard

    Het hele punt is dat je gitaarsignaal bij mulitieffect processoren ook als je alle effecten uit hebt staan toch een digitaal/analoog conversie en vice versa ondergaat.
    Dat kun je horen, maar bij de g-major (die heb ik) is het verschil verwaarloosbaar.

  5. #15

    Standaard

    De gt serie laat ook als de effecetn gebypassed worden niks over van je oorspronkelijke signaal, dus als je het geluid van de versterker ten volste wil gebruiken doe je er verstandig aan om in ieder geval geen gt te kopen.

    met de g major heb ik geen ervaring.

    eengoede optieis mischien om es een stompbox modeller van line 6 te proberen, deze zijn true bypass.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    TC electronic is top of the bill, geloof dat maar! G-Major zou ik zeker wel aanschaffen!

  7. #17

    Standaard

    ok,

    maar wat is dan net het verschil

    ik bedoel,

    je hebt duidelijk veel minder effecten
    geen probleem natuurlijk
    maar deze klinken dan beter ofzo

    en ze laten dus het geluid van mijn nomad heel????

    Maar hoe zit het met die footswitch en al

    want dat ding heeft er geen héhé

    hoe zet ik dat aan?


  8. #18

    Standaard

    Ja, een bekend probleem. Je versterker klinkt top en dat wil je graag zo houden. De G-Major laat je signaal inderdaad intact, ik heb er een en sta ieder keer weer verbaasd van de fantastische kwaliteit (zeker voor dat geld).
    Op het eerste gezicht heb je inderdaad minder effecten dan bij de Boss, maar ze zijn zoveel beter. Bovendien, wie zet er 20 effecten tegelijk aan, da´s alleen voor de liefhebber van scheet-onder-water-geluiden.

    Tot slot nog het probleem van schakelen. Gitaristen en midi blijken nog altijd in veel gevallen niet van elkaar te houden. Maar het schakelen los je als volgt op: de programma´s op de G-Major kun je veranderen middels midi program changes. Een midi foot controller verzend deze. Een paar voorbeelden: Boss GFC-50, TC G-Minor, Behringer FC..., Rocktron midimate.
    Je kunt via midi control changes ook met je voet effecten op de G-Major aan- en uitzetten. Een aantal midicontrollers bieden deze mogelijkheid, check de TC-site voor advies.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2002-05-30 22:25 ]</font>

  9. #19

    Standaard

    maar waar hang je dat ding juist :wink:

    Ik bedoel
    het is net of je hem ergens moet vastschroeven ofzo


  10. #20

    Standaard

    ??????
    De G-Major hang je in een 19" rackje (bij SKB).....of bedoel je waar in de keten. In dat geval: je plaatst hem in de seriële effectloop.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: srv-man op 2002-05-31 23:14 ]</font>

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top