Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 78
  1. #61

    Standaard

    Ok dank je wel, ga het proberen.

  2. #62

    Standaard

    gisteren geprobeerd zonder dimmer in het stopcontact, geen succes.

    Breng hem maar ter reparatie, binnenkort...

  3. #63

    Standaard

    Succes ermee!
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Om even wat berichten te bevestigen danwel te ontkrachten:
    Direct vanuit mijn ongeaarde wandcontactdoos (WCD) komt een stekkerblok waar de versterker op zit en een stekkerblok voor mijn multimedia dingen. Hierop een ouderwetse beeldbuis en veel zaken met voeding (PS3, geluidsinstallatie). Op de laatste stekkerblok zit een schakelaar. Het aan- of uitzetten hiervan maakt een groot verschil op mijn signaal: aan is veel brom, uit is lichte ruis maar niet erger dan via de haspel op een geaarde WCD.
    Om te onderzoeken of een specifiek apparaat in het circuit brom veroorzaakt, moet je hiervan de stekker uit het stopcontact halen en luisteren of dit verschil maakt. In mijn geval lag het aan een ingeschakelde televisie en de adapter voor een externe harde schijf.

    Conclusie: als je hiermee aan de slag gaat moeten álle adapters in datzelfde (en volgende) stekkerblok gestabiliseerd zijn.
    Het beste is natuurlijk, indien mogelijk, een geaarde WCD en stekkerblok te hebben exclusief voor gitaardingen, en in het ideale geval een aparte groep
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 16 februari 2009 om 14:11
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    die universele adapters die je gewoon bij de V&D kunt kopen, zijn die gestabiliseerd?
    NEE, alleen maar gelijkgericht.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    klein vraagje: In de kamer waar ik speel heeft het stopcontact geen aarding dus ik heb last van gebrom etc.. Nu was mijn vraag kan een Boss Noisegate het probleem verhelpen of helpt dat niet?

    Tnx!

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    hey mensen,

    ik heb net m'n pedal board goed in elkaar zitten.
    maar nu komt er vanuit de pedalen een hoog knisperende fluittoon.
    ik heb al patchkabels nagekeken en verschillende pedalen. het lijkt alsof het laatste pedaal in de keten(line6 delay) op het taptempo het geluid aanstuurt.
    maar gebruik ik de pedalen apart, gebeurt er weer niks. ik heb alle kabels apart getest op storingen, maar alles werkt perfect. zodra alles weer achter elkaar zit is het geluid er weer.

    wie zou me hier een antwoord op kunnen geven?
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  8. #68
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Is het een Echo Park en deelt -ie soms zijn voeding met andere pedalen via een daisy chain? Daar kunnen ze namelijk niet zo goed tegen, is een zwak punt van de Tonecore lijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    het is idd een echopark.. en hij deelt ook de voeding...
    als ik hem alleen aansluit heb ik er id geen last van!!!
    bedankt voor de tip!!!!super!! ik ga het meteen veranderen
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    nog een vraag!

    ik heb in m'n pedal board een patchbay van waaruit mijn patchkabels door de pedalen heen gaan

    als ik mijn gitaar in plug krijg een een hele harde brom te horen, het gaat hierbij alleen om de aansluitingen van de patchbay, ik heb (ampstyle) mono jackaansluitingen gebruikt...
    ik heb op de jackaansluitingen de center draad op de achterste soldeeroogjes gesoldeerd en de aarde aan de voorste oogjes. en bij de jackplug de center draad aan het soldeeroogje, en de aarde aan de behuizing..

    voor mij een dilemma voor jullie misschien een weet? ik heb een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen!!

    groet
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top