Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 78
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110
    Aan of uit, maakt niet uit. Daarvoor zijn het die vermaledijde aardlussen.


    Jammer dat mijn tip niet werkte maar ja. En wat Mitch zegt ,kan inderdaad ook uitmaken. Proberen dus.

    En wat als je de whammy direct aansluit op je versterker? heb je het dan ook ? Zo ja, adapter. Zo nee, aardlus.
    Ik ga nog wel even stoeien met wat Mitch zei! Wordt vervolgt...

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Nu ik er even over nadenk....die Morley en de rest van de pedalen setup werd toen ook gevoed met een Big John ! Trek voor de gein de voeding maar eens uit die Morley. Was toen ook mijn voorstel aan dat ex-bandlid, wat -ie eigenwijs niet deed, tot -ie het een half uur pielen later tóch probeerde en de brom meteen weg was
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Nu ik er even over nadenk....die Morley en de rest van de pedalen setup werd toen ook gevoed met een Big John ! Trek voor de gein de voeding maar eens uit die Morley. Was toen ook mijn voorstel aan dat ex-bandlid, wat -ie eigenwijs niet deed, tot -ie het een half uur pielen later tóch probeerde en de brom meteen weg was
    Gisteravond even gecheckt maar wis en waarachtig was de brom al weg voordat ik er maar één stekker had uitgetrokken? Je hebt er kans van dat het probleem niet direkt op mijn plank met pedalen zit maar dat externe factoren/apparaten hiervan de oorzaak zijn of waren?

    Gelukkig maar, alhoewel de brom er echt was? Of was er toch een bromvlieg in the building

    Wel dank voor jullie tips!

  4. #34

    Standaard

    En zijn er dan ook meerdere manieren om ruis tegen te gaan? Ik weet dat er ruisonderdrukkers op de markt zijn maar ik heb het idee dat je beter de oorzaak kunt gaan aanpakken dan het gevolg.
    Groetjes Rudmer
    Kijk eens op mijn Youtube kanaal -> http://www.youtube.com/user/Tranquil...c?feature=mhee

  5. #35

    Standaard

    Ja, maar dat wordt meestal solderen Oorzaken van ruis zitten in de fysica van de componenten die gebruikt worden. Pure natuurkunde dus. Voorbeelden zijn de PN-overgangen van halfgeleiders (transistoren en dergelijke) of thermische ruis in bijvoorbeeld weerstanden. Oplossingen zijn het gebruiken van ruisarme componenten (die dus ook onder die noemer worden gemaakt) en metaalfilmweerstanden.

    Helemaal kom je, zeker met hoge gain meuk, nooit van je ruis af en daarnaast heb je het probleem dat componenten met andere, ruisarmere, technologieen je klank ook weer beinvloeden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    945

    Standaard

    ff een vraagje tussen door: ik heb nu een adapter(die ik gebruik voor meerdere bakjes, kwa vermogen moet de adapter het aan kunnen). alleen die bromt nog al. kan ik na de trafo van die adapter een 7809 plaatsen? of geeft dat weer/nog steeds die irritante brom?

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2006
    Locatie
    Brugge (Be)
    Berichten
    185

    Standaard

    hallo

    misschien heeft iemand hier iets aan (verzekers niet maar toch):

    Tot voor kort had ik het probleem dat ik een getik hoor als ik de versterker aan heb staan met de gitaar eraan (redelijk constante tik)
    en ik heb de dader gevonden.
    Blijkbaar is het mijn gsm ... als ik m'n gsm weg leg heb ik dat niet meer
    en als ik hem wat dichter houd begint het weer (en word het luider)
    wel dom dan moet ik altijd gsm wegleggen als ik speel

    greetzz

  8. #38

    Standaard

    Zo ken ik er nog één! Dat was m'n horloge. Ook van die kleine tikjes.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr-02
    wel dom dan moet ik altijd gsm wegleggen als ik speel
    Natuurlijk moet die mobiel weg, je kan toch niet spelen en bellen tegelijk
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2006
    Locatie
    Brugge (Be)
    Berichten
    185

    Standaard

    ja duh
    maaruh ik bel ook niet ofzo als ik speel maar m'n GSM (mobieltje voor de hollanders ) zit altijd in m'n broerkzak

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top