Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 78

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2008
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    390

    Standaard

    Ik heb een Marshall Advanced Vasvestate 50 watt.

    Het licht aan me pedalen,
    want als ik ze de tussenuit haal heb ik geen ruis.

    Kan ik hier wat tegen doen?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rik van der Meulen
    Ik heb een Marshall Advanced Vasvestate 50 watt.

    Het licht aan me pedalen,
    want als ik ze de tussenuit haal heb ik geen ruis.

    Kan ik hier wat tegen doen?
    Ook met batterijen? Soms ligt het aan de voeding.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry
    die universele adapters die je gewoon bij de V&D kunt kopen, zijn die gestabiliseerd?
    vrijwel nooit.
    er zit maar een relatief kleine condensator in, dus bij zwaar gebruik trekt die de spanning niet voldoende vlak (brom)
    als het om een adapter met 1 voltage gaat zit er er met een beetje geluk wat meer electronica in (kun je herkennen door de omvang van het apparaat, hoe kleiner hoe minder de kans dattie echt goed gestabiliseerd is)
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    6

    Standaard

    Op onze website staat nog wat achtergrondinformatie over brommen bij gebruik van effectpedalen: www.burkey.nl/achtergrondinfo.htm

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roho
    Op onze website staat nog wat achtergrondinformatie over brommen bij gebruik van effectpedalen: www.burkey.nl/achtergrondinfo.htm
    Waar een nogal boute bewering op staat: "ruis is niet te voorkomen". Hoe ruisarm een ontwerp is is rechtstreeks evenredig met de kennis van de ontwerper alsmede de prijs. Om een voorbeeld te geven: in het zuiden van ons land zit een elektromenmicroscopenfabrikant die voedingen bouwen die 30 kilovolt afgeven met een ruis van enkele millivolts. Hoe groter die ruis, hoe onscherper je beeld. Dus. Kan het? ja.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roho
    Op onze website staat nog wat achtergrondinformatie over brommen bij gebruik van effectpedalen: www.burkey.nl/achtergrondinfo.htm
    Waar een nogal boute bewering op staat: "ruis is niet te voorkomen". Hoe ruisarm een ontwerp is is rechtstreeks evenredig met de kennis van de ontwerper alsmede de prijs. Om een voorbeeld te geven: in het zuiden van ons land zit een elektromenmicroscopenfabrikant die voedingen bouwen die 30 kilovolt afgeven met een ruis van enkele millivolts. Hoe groter die ruis, hoe onscherper je beeld. Dus. Kan het? ja.
    Natuurlijk je hebt gelijk, maar het staat toch iets genuanceerder dan jij doet beweren. < Ruis is inherent aan elektronische versterking en kan niet worden voorkomen, hooguit minimaal worden gehouden. De voeding heeft geen belangrijke invloed op de ruis die door een installatie wordt gegenereerd >.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roho
    De voeding heeft geen belangrijke invloed op de ruis die door een installatie wordt gegenereerd .
    Ook niet waar. Ruis van de voeding is een toegevoegde ruiscomponent op de voedingsspanning. Ruis die met de voeding mee komt wordt dus automatisch meeversterkt door actieve elementen in de installatie.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8

    Standaard ruis

    Hoi mensen ,
    Ik heb een vraagje ik heb als mijn versterker aan staat met de gitaar geen last van ruis maar, als ik een snaar aansla hor je ruis door het gelui wat is dit?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2008
    Locatie
    Dilsen-Stokkem
    Berichten
    157

    Standaard

    normaal?

    (of misschien is het wel distortion?)

  10. #10

    Standaard

    maak eens een geluidsopname, het begrip ruis word vaak verkeerd begrepen en het is voor ons dan ook makkelijker om het te beoordelen

    gr, stephan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top