Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 78 van 78
  1. #71

    Standaard

    Een foto moet je uploaden dmv picasa, imageshack o.i.d.
    Het schijnt dat je bij imageshack pop-ups krijgt, maar daar heb ik zelf nooit last van (als in: ik heb geen pop-ups).

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    ok dan!
    bij deze!!!



    groet
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    niemand die mij kan vertellen of ik bovenstaande goed heb gesoldeerd??

    please????
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  4. #74

    Standaard

    Je solderingen zijn goed zo te zien. Controleer echter de amp style kunststof connectoren. Ik heb wel eens gehad dat de contactveer van het signaal beroerd was en daardoor geen contact maakte met de tip van de jack plug. Dan ontstaat een keiharde brom. Dan zijn de ouderwetse chassis connectoren op de Fender versterkers wel steviger. Ze maken in ieder geval goed contact.
    Het kan ook zijn dat de tip van de metalen connector (rechts op de foto) geen goed contact maakt met de soldeerlip. Ik soldeer de lip ook vast aan de kliknagel. Controleer of je de tip of de massa verbinding kan draaien van de metalen connectoren. Een slechte verbinding geeft geen signaal of brom.
    Tip, maak eens een Neutrik jackplug open, dan begrijp je direct waarom deze connectoren zo goed zijn.

    Let er ook op, dat je geen extra aardlussen maakt door bijvoorbeeld effecten in de buurt van je versterker te voeden vanuit het pedalboard, waar de andere effecten zijn. Dit kan namelijk ook een bron(M) van ellende zijn.
    Laatst gewijzigd door Mr_Boy; 11 november 2009 om 00:34

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    thnx voor je reactie!!!
    het probleem is inmiddels al opgelost. ben er mee naar de (plaatselijke) en die liet me zien wat ik fout had gedaan... ik had dus de draadjes aan de verkeerde contactpunten gesoldeerd, met als gevolg dat wanneer de plug erin ging het signaal onderbroken werd.. simpel maar het moet je soms maar even verteld worden..
    eindelijk heb ik dan m'n pedalboard zoals ik het wil

    Groet
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik was er onlangs ook weer eens ingetrapt...
    Lekker m'n herriehoekje opgeruimd, iets sterkere (mA's) adapter erbij geplaatst,
    alles netjes aangesloten, kabeltjes weggewerkt, en een dikke 50Hz brom als resultaat.
    Alles weer los, oude adapter = prima, geen brom: nieuwe adapter = prima, geen brom...
    Vage shit altijd... Alles weer netjes gemaakt, brom is weer terug!
    Tot ik me realiseerde dat de kabels wel eens tè netjes weggewerkt zouden kunnen zijn.
    Signaal, patch, 220VAC, 9VDC en 12VDC allemaal maar eens een andere kant op gelegd i.p.v. netjes bij elkaar
    en ja hoor: het werkt weer keurig bromloos. Was alles maar zo simpel...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #77
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2010
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Omdat het eens in de zoveel tijd voorbij komt en er nogal wat misverstanden over zijn, wat is ruis, wat is brom, en hoe houd je ze uit elkaar.

    Ruis:
    Het sssssssss geluid wat je hoort bij hoge gain, slechte elektronica etc.

    Brom:
    In Europa: Een zoem van 50 Hertz of een veelvoud ervan. Het geluid dat je hoort als je je vinger op de tip van je gitaarsnoertje legt.

    In verband met adapters:
    Een gestabiliseerde adapter maakt van de wisselspanning uit het lichtnet een mooie schone gelijkspanning. Een ongestabiliseerde adapter maakt een geluikspanning waar nog steeds restcomponenten van die wisselspanning in zitten. Bij hoge gain zoals bij een distortion ga je die weer meeversterken en hoor je dus brom.

    Heb je last van brom in je setup, dan kan een gestabiliseerde adapter soelaas bieden. Evenz goede aarding.

    Heb je last van ruis, ga dan niet zitten klooien met aarding. je probleem heeft daar niets mee te maken.
    http://www.popschoolmaastricht.nl/co...nuGitaar#kraak

  8. #78
    Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    82

    Standaard

    Nuttig topic, dit. Bij mij bleek het om een lamp met dimmer te gaan die op hetzelfde stopcontact zat als de versterker. Ik heb de dimmer vervangen door een schakelaar en dat klonk al meteen een stuk beter. Waarschijnlijk helpt het ook wel om mijn laptopvoeding te verplaatsen maar dat vergt wel wat "omschakeling".
    Nu denk ik er nog over een buffer en/of booster toe te voegen aan mijn pedalboard. Ik zit ook te denken aan een Radial Bigshot MIX effect, dat lijkt me een handig pedaal om mijn effecten te mengen met mijn signaal en er zit ook een buffer in. Ik weet alleen niet of dat een kwalitatief goed pedaal is, heeft iemand hier ervaring mee ?
    Laatst gewijzigd door Mr10; 22 november 2010 om 23:14

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top