Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: zere klauwen

  1. #1

    Standaard

    klopt het dat als je gitaar leert spelen op een gitaar met stalen snaren (akoustisch of elektrisch) dat je vingers giga snel zo zeer doen dat spelen haast ondoenbaar is?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Emmen..
    Berichten
    674

    Standaard

    Sommigen schijnen daar idd last van te hebben. Ik heb daar zelf nooit last van gehad, zelfs niet in het begin, maar als je op een staalsnarige gitaar (dus ook de 3 dunste snaren, de G, B en de e van staal) begint met spelen en je hebt geen eelt kan het idd flink zeer gaan doen. Je kunt dan het beste even stoppen en vlak daarna weer doorspelen. Een goede manier om eelt te krijgen is tidjens het eten heel zacht met de vingertoppen over een hete pan te glijden. Doe dit niet te hard want als je een brandwond krijgt ben ej verder van huis.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    laatste keer dat ik op een steelstring akkoest gespeeld heb is alweer een tijd geleden, maar voor mijn gevoel was het ongeveer hetzelfde als een staalsnarige elektrische gitaar, en niemand die daar last heeft van pijnlijke vingers, hoe kan dit?

  4. #4

    Standaard

    ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb een paar weken geleden een steelstring gekocht en dat was toch effe anders dan m'n electrische. Heeft als je het mij vraagt te maken met de dikte van de snaren - electrisch speel ik 0.09 en op m'n steelstring zitten 0.11 - das toch wel wennen (helemaal met bends!)
    Had weer wat last van zere vingertoppen, maar zo erg was het ook weer niet. Gewoon doorgaan!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    Toen ik van nylon naar elektrisch ging moest ik steeds denken aan zo'n ding met ijzerdraad waarmee je een ei in plakjes kan snijden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    Oh ja.
    Een eiersnijder dus :grin:

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    28 mei 2002
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    63

    Standaard

    Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen. Als je eelt op je vingers wilt hebben doe dan het volgende. Broodtrommeltje o.i.d. vullen met wit zand. Zand natmaken. (Zand moet "hard" worden) Met al je vingers trommelen op het zand. Steeds harder. Dit iedere dag een half uurtje (Ja, je moet er iets voor over hebben). Lijkt misschien een beetje een fabeltje maar reken maar dat het helpt. Succes. P.S. Iedere dag stug twee uurtjes gitaarspelen help ook. Echt. Wel volhouden.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    UHM... leuk hoor, spelen in de zandbak.
    Maar of je nu 2 weken gaat 'zandtrommelen' of twee weken spelen, het resultaat is hetzelde ==> eelt op de vingertoppen.

    Maar het voordeel van spelen is dat je dan twee weken hebt kunnen gitaarspelen ipv naar je gitaar kijken.


    Ik had zelf trouwens zeer weinig last van pijnlijke vingers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Emmen..
    Berichten
    674

    Standaard

    Electrische gitaren hebben toch altijd 3 stalen en 3 nylon snaren ? of heb je ze ook met 6 stalen snaren ?

  10. #10

    Standaard

    Ik weet een simpelere oplossing: kampfer spiritus. Beetje op een watje en dat op je vingers smeren. bij elke drogist te koop en kost geen drol.
    Succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top