Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard nieuwe pickups en amp

    Hoi, ik heb een epiphone sg-400 en ik wil me nieuwe pickups kopen want de originele vallen wel mee maar ik wil iets beter. Ik speel veel ska en punkrock/hardcore en af en toe oudere rock en soms zelf metal . Dus ik zoek voor de neck een pickup die heel clean is en voor de bridge een pickup die een heel vette distortion heeft maar op het clean kanaal toch nog heel clean klinkt voor als ik met mijn bridge pickup ska speel.

    Nog een ander vraagje, ik heb een marshall mg100dfx en die is niet zo goed ... ik ben van plan om een fender bassman head 2e hands te kopen, zodat ik heel clean ska kan spelen en voor de distortion ga ik een vs jekyll and hyde pedaal kopen. Goed idee voor de stijl die ik speel ? Zoja, weet iemand een goede cab die past bij deze setup.

    cya

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Neck: een p-90.
    Brug zou ik niet weten, dat is denk toch een kwestie van smaak.

  3. #3

    Standaard

    welke artiesten vind je lekker klinken?? dan kun je kijken wat voor pick-ups zij gebruiken
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  4. #4

    Standaard

    nofx, slackers, rx bandits, propagandhi, operation ivy, big d and the kids table, less than jake, arrogant sons of bitches, catch 22, streetlight manifesto, mad caddies, suicide machines, choking victim, lagwagon,... dat soort muziek speelt mijn groep. Dus iets dat daar bij past.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Ik zou gewoon voor een lekkere high-output brug pu gaan. Dan zit je iig goed voor je scheursound. Denk aan een Dimarzio Superdistortion, Duncan Invader of Distortion, EMG 81 enz. Dan hou je geen superclean meer over, maar ik vind zelf een beetje "vies" clean altijd wel mooi. Als het echt clean moet zijn, dan kan je altijd een beetje je volumepot dicht draaien.
    Neck-pu's heb ik geen verstand van, want die gebruik ik nooit

    Wbt. je amp keuze: Ik heb nog nooit een bassman "in het echt" gehoord, maar alles klinkt beter dan een Marshall Mg

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door assholo
    nofx, slackers, rx bandits, propagandhi, operation ivy, big d and the kids table, less than jake, arrogant sons of bitches, catch 22, streetlight manifesto, mad caddies, suicide machines, choking victim, lagwagon,... dat soort muziek speelt mijn groep. Dus iets dat daar bij past.
    Pffft, deze bands hebben enorm verschillende sounds.

    Tenminste, ik vind nogal een verschil tussen Slackers en Operation Ivy/Rancid

    Zelf zou ik gaan voor een mooi warm geluid (geen EMG of super high output pups) en waar nodig extra oversturing uit een voorversterker/pedaal halen. In ieder geval zou ik eerst eens afwachten wat de nieuwe versterker met je geluid doet en dan pas besluiten over andere elementen. Voor hetzelfde geld heb je nu een lekker klinkend geheel en zodra je die Bassman hebt klinkt het nergens naar..
    Te Koop: Epiphone Les Paul opknapper:
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38277

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Izegem
    Berichten
    431

    Standaard

    nek: Duncan Jazz of '59
    brug: JB4 of Custom
    When the road gets tough, the tough get roadies
    eet meer darm

    http://photobucket.com/albums/v112/iceddragon/
    te koop: Ibanez RG570, Marshall vs265r
    gezocht: SD Custom Custom brug (ev. ruilen tg. Duncan Distortion)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top