Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 85

Discussie: klote boss gt....

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Op 2002-06-13 09:12, schreef Nimpf:
    Ik ben het eigenlijk wel met lucky eens. Ik vind digitaal persoonlijk tot dusver niet mooi klinken. Ik ben dus aangewezen op losse fx's, maar ik de muziekzaken hier in de buurt is gewoon in principe alleen maar Boss te krijgen. Ik zou graag wat meer willen weten over de in mijn oren vage merken.
    kijk eens op http://www.musictoyz.com/gtrpedal.htm

    Op Harmony central kun je ook info krijgen over bizarre (boutique) fx
    http://acapella.harmony-central.com/forums/?sfgdata=4

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2002
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    734

    Standaard

    lieve schat, zoals ik al tig keer schreef, het boeit me niks waar iemand over speelt, als je et zelf maar leuk vind klinken. ik ben nergens familie van en et boeit me ook niet dat je iets wel of niet mooi vind, waar et om gaat is dat je iets afkraakt terwijl je et nog nooit hebt gebruikt/gehoord. leer nou gewoon eerst te lezen wat er geschreven word.

    ten tweede moet je niet schijnheilig gaan lopen zeiken over "iets opzetten over de verschillen... ect" als je het topic STOMME KLOTE BOSS GT6 noemt denk je ook niet?

    en dan ten 3e, het ging erom dat je vind dat hier alleen over de gt6 gepraat word, nou dat is dus totaal niet zo, maar dat kun je zelf neem ik aan ook wel zien.

    niks persoonlijks maar je bent of dom of te koppig/eigenwijs om dit zelf te zien.

    je hoeft hier trouwens niet op te reageren oid, je mening boeit me niet meer om bovengenoemde reden.

    Op 2002-06-13 06:58, schreef Lucky:
    tjonge tjonge tjonge.....

    Is het dan zo moeilijk om hier gewoon wat over effecten te praten.....Het lijkt wel of dat je familie bent van dat apparaat, Lars....Als je maar even het gevoel krijgt dat er iets negatiefs gezegd wordt spring je metteen in de verdediging....maar goed....

    Ik probeer al pagina's lang deze thread om te zetten in iets waar je over de verschillen tussen digitale multi fx en losse pedalen kunt praten...

  3. #63

    Standaard

    Op 2002-06-12 13:27, schreef Lucky:
    of dat je geluid een waas van van een of ander tweederangs multi fx bakkie over zich heeft.
    Ik zou eerder kiezen voor hoogwaardigde spullen op het podium en een gt... thuis op je kamertje om lekker mee te freaken.
    zo'n GT kost echt geen €565,- omdat het een wazig tweederangs ding is hoor. fabriekspresets zijn misschien niet zo geweldig maar wat maakt dat nou uit, je moet toch naar je eigen geluid zoeken. en als een GT niet helemaal jouw smaak is hoef je 'm nog niet als tweederangs te bestempelen want het blijft wel een kwaliteitsding. Omdat ik een Les Paul een te dikke hals vind hebben ga ik ook niet zeggen dat het een kutgitaar is, gewoon niet mìjn gitaar that's it

  4. #64

    Standaard

    ja lucky tegenwoordig kan je zo'n GT dus op 'manual mode' zetten en dan heb je 6 knoppen om effecten mee aan/uit te schakelen, heb je dus eigenlijk gewoon een effectenbak met losse pedalen...

    en lars bedoelt dus dat je niet moet oordelen over iets dat je niet kent... net zoals van die mensen die zeggen 'metal is pokkeherrie' maar als je vraagt of ze ooit een metalnummer hebben gehoord wordt het stil...

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Nou...voor de laatste keer dan...

    Het spijt me dat ik mij zo ongenuanceerd over de GT heb uitgelaten.....Ik zal het nooit meer doen....

    Ik begon erover omdat ik het gevoel had dat dat het enige was waar nog over gepraat werd...maar goed dat schijnt volgens mijn schatje dus niet te kloppen...
    Maakt niet uit....

    som eens wat voordelen op of wat nadelen...bv van de GT of effect-processoren in het algemeen...
    of doe dateens voor pedaaltjes

    Misschien dat deze inmiddels zwaar onzinnige thread toch nog een doel kan hebben.

    En begin nou niet metteen weer alles te weerleggen of te bewijzen dat ik geen gelijk heb ....
    Ik ben half niet zo "schijnheilig" als dat ik blijkbaar overkom...

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb weer een mooi bordje gemaakt voor wat vergeten pedaaltjes : Een wah, een RAT distorsion en een compressor. Ik ben ook nog in het bezit van een Tube factor. Nu weer serieus aan het kijken voor een losse chorus/flanger erbij.
    Ik ben in het bezit van een Korch 1000G, niks mis mee maar al die verschillende mogelijkheden doen me duizelen en regelmatig terug verlangen naar de losse overzichtelijke pedaaltjes.

    Wat ik weer het nadeel vind van losse effecten is de voeding. Ik gebruik het liefst een aparte voeding maar niet alle stekkertjes passen op alle apparaten.

    Tijdens optredens met de band is dat multieffect juist wel makkelijk. Alle volume instellingen zijn opgeslagen en je maakt daar niet zo snel fouten mee. Voor jamsessies e.d. zijn juist de losse pedaaltjes i.v.m. de snelle aanpassing weer geschikt.


  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Er bestaat van voodoo een bak waarmee je meerdere pedalen van stroom kunt voorzien...heb jij daar ervaring mee?
    ik zit ook met verschillende stekkertjes en het liefst heb ik geen 7 addapters in mijn kist liggen.

    Ik vond die vastgestelde volumes (e eq settings)altijd maar lastig...het klonk op het podium nooit net zo lekker als in de oefenruimte...ik heb meerdere malen de parameters moeten staan verranderen omdat de verschillen tussen de presets niet meer klopten...

    Aan wat voor chorus zit je te denken?
    Ik hoor dat Foxrox een waanzinnige flanger aan het ontwerpen is...check it out!http://www.foxroxelectronics.com/

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    he mensen ik heb nog een Boss Turbo Overdrive te koop en nog een paar andere eff. die zijn overbodig geworden.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Hé Edge,

    Mooie Les Paul, hele mooie top!
    Hoe zit dat nu met die Epi's zijn die top's echt flamed maple of fotoflame...hoe dan ook ...ziet er prachtig uit.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Die vastgestelde volumes heb ik als volgt opgelost: Ik heb een aantal basisgeluiden die ik veel gebruik in een bank opgeslagen 3-4 maal dezelfde patch maar met verschillende volume niveaus. Kan je snel naar een hoger volume toe. Het bandgeluid wordt ingesteld met het solo niveau. Als ik mijn solo's niet meer hoor dan moet de rest gewoon wat zachter gaan spelen.

    Dat voodoo bord zegt me niets, ga ik eens naar zoeken.

    In tweedehands effecten ben ik wel geinteresseerd, alleen geen overdrive. Welke effecten heb je nog meer in de aanbieding?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top