Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 85

Discussie: klote boss gt....

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    als je het niet kent liefst wel...

    je zou af kunnen gaan op soundclips die op een site staan...
    of contact zoeken met mensen die zo'n pedal gebruiken...

    sommige classics hoef je niet uit te proberen
    Zo heb ik kortgeleden een Mutron III gekocht...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Ok maar ik vind de gt6 gewoon een machtig apperaat. maar dat is mijn mening.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    tuurlijk...
    dat is ook helemaal prima...

    ik wil ook niemands "freaken op je multibak-plezier" bederven.

    Het viel me alleen op dat op Harmony Central iedereen het over de meest obscure pedaaltjes heeft en hier de meeste mensen bezig zijn met de grote merken effectbakken.

    Het zal inderdaad wel met aanbod te maken hebben.

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    28 februari 2002
    Locatie
    potsdam (duitsland)
    Berichten
    47

    Standaard

    Op 2002-05-29 15:08, schreef Lucky:
    tuurlijk...
    dat is ook helemaal prima...

    ik wil ook niemands "freaken op je multibak-plezier" bederven.

    Het viel me alleen op dat op Harmony Central iedereen het over de meest obscure pedaaltjes heeft en hier de meeste mensen bezig zijn met de grote merken effectbakken.

    Het zal inderdaad wel met aanbod te maken hebben.
    ik wil me niet met jullie conversatie bemoeien, maar het feit dat er hier zo ontzettend veel over de gt 1 t/m 6 wordt gesproken maakt dat ik hier al tijden niet meer kom. ook ik heb op de harmony central meer geinteresserden gevonden in leuke pedaaltjes. ik heb zelf een tijd een gt-5 gehad en dat vond ik dus niets. ieder zijn smaak.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Volgens mij is Gab (or should i say gappie) hier het topje van de ijsberg....of ben ik de enige die het gevoel heeft dat het hier rustiger geworden is....lately

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    28 februari 2002
    Locatie
    potsdam (duitsland)
    Berichten
    47

    Standaard

    Op 2002-05-29 16:09, schreef Lucky:
    (or should i say gappie)
    betrapt...
    maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje jammer vind dat het hier zo rustig is. maar goed.. mijn engels gaat ondertussen met sprongen vooruit (net als mijn duits trouwens).

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    De grote jongens zoals Boss hebben hun zaken goed voor elkaar. In alle winkels liggen ze en de eenvoud van inkoop/levering door distributeurs in Nederland maakt veel goed op de relatief kleine marges. Veel kwaliteitseffecten zijn van kleine bedrijfje in de VS, die vaak nog bedrijfsmatige aanloop-problemen hebben. Particuliere verscheping is ook riskanter dan voor de grote bedrijven, die met hun contract kunnen wapperen.
    Dit maakt dat kwalitatief goede (analoge) pedalen duur zijn; vooral in Nederland.
    Wanneer je bovendien bij de grote muziekwinkels vraagt naar Voodoo Lab, Fulltone, Teese, MJM, Nine Volt Nirvana etc. dan wordt je glazig aangekeken. Begrijpelijk, want de verkopers worden al doodgegooid met tig nieuwe producten per week. Je komt zo niet veel te weten over alternatieven voor de grote merken, omdat het commercieel niet interessant is.
    Als je dan ook nog of beginner bent, of niet veel geld hebt, of veel verschillende effecten voor je cover-band nodig hebt, dan is de keuze snel gemaakt.
    Overigens, het verschil in geluidskwaliteit tussen multieffecten en goede, analoge pedaaltjes is groot. Je moet er oor voor (willen) hebben, net als bij versterkers; het blijft een compromis.
    groet, Hans

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik ben het overigens wel eens met gab......

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    Ja inderdaad erg jammer....
    Toen ik hier net op kwam leek het erop alsof er hier toch wel wat discussies konden ontstaan.....erg jammer.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264

    Standaard

    jpb, helemaal mee eens, niet Boss dingen zijn dun gezaaid.
    Het voordeel van Boss (behalve de stevigheid) vind ik toch wel de duidelijkheid. Je loopt een winkel in en kijkt daar naar een grote stapel Sesamstraat gekleurde doosjes. Staat er Chorus op, dan krijg je een chorus, staat er distortion, dan krijg je distortion. Het is van sommige pedaaltjes moeilijk om te beoordelen wat ze doen, dan ben ik ook niet geneigd om ze zomaar uit te proberen.
    Zag laatst een "Milkbox" waar je de hoeveelheid "Cream" en nog meer van dat soort spul in kan stellen. Als ik met pensioen ben ga ik wel eens een keer alle obekende dingen uitproberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top