Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: RG7-620

  1. #1

    Standaard

    Ik kan een RG7-620 kopen, maar weet niet of ik het moet doen. Kan iemand mij vertellen of dit een leuke gitaar is en wat bij deze 7-snarige gitaar de stemming is.
    Alvast Bedankt

  2. #2

    Standaard

    de 7e snaar is 1 laage b de rest van de zes is standaard.

    of je hem moet kopen dat met je zelf weten als jij denkt dat die goed is of goed klinkt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Topding....KOPEN !!!

    Als je meer wil weten over 7-strings moet je mij effe mailen, ik heb er namelijk al twee jaar ervaring mee

  4. #4

    Standaard

    Deze gitaren kunnen naast de gewone zes snaren nog een hoge A of een lage B bevatten. Meestal zijn ze overigens voorzien van een extra lage B (die van mij dus ook). Op zich niets tegen deze gitaar met een klein kanttekeningetje. Zelf speel ik op 011 snaren en dat gaat niet altijd goed met een Floyd Rose systeem, daarvandaan heb ik ook gekozen voor de versie zonder tremolo maar met een vaste brug. Verder zijn de elementen zeer goed, lekkere hals en de gitaar heeft zeer veel sustain. Al met al een hele goede gitaar. Wat moet ie kosten? Bij ons zijn ze momenteel in de aanbieding, ze hebben er nog vijf geloof ik :smile:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Hey,

    Ik heb het ook eens geprobeerd om te bespelen, er komt echt een supergeluid uit! Het enige nadeel, vind ik, is dat je snel de verkeerde snaar bespeeld. Het leuk is dat veel bands die zo'n 7-string bespelen, de B-snaar als een A stemmen, waardoor je bij de eerste 3 snaren al een power accoord hebt. Ik zou zeggen doe wat je lekker vind spelen.

    Greetz Idono

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

    Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

    Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Als je op een 7-string bij een open E-akkoord de (lage) B-snaar ook aanslaat, heb je een gewoon E akkoord met dominante 5e, de dikkere open snaar klinkt luider én je hebt op de a snaar nog een octaaf toon+nog de hoge B (b) snaar. je kan dit echter ook zien als een Bsus4add6 akkoord.

    Ik heb zo'n beetje het gevoel dat akkoorden gewoon hetzelfde blijven, een open G op de B-snaar lijkt me erg interessant.

  9. #9

    Standaard

    eeuhm...
    dat je je mening geeft is goed maar als je 'm 1 keer post zullen de meesten hier ook wel doorhebben dat je iets wilt zeggen :wink:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Okee, ik zal proberen deze een keer te posten

    Een RG-7 is een topding, ik heb er zelf ook een, en ik wil niks anders meer (voorlopig dan). Het is wel een paar maanden wennen aan de zevende snaar, maar als je daar eenmaal goed mee overweg kan opent het echt duizenden deuren.

    Als je nog meer wil weten, moet je me een keer mailen ofzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top