Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: pedulla vs schecter

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard pedulla vs schecter

    ik zit beetje met dilemma. Ik heb een lange tijd het idee dat ik ooit een Pedulla Rapture bas wil, maar die zit toch wel tegen de E 2000 aan, daar kom ik wel, maar nu zach ik onlangs een schecter diamond ( productie vs handmade ik weet het ) maar de diamond is 'ex custom shop' en heeft ook hele goede hardware en recensies.
    Afgezien van het prijsverschil ( hoop geld ) zit nogal te twijfelen, want als ik voor 1000E minder een net zo'n mooie bas kan vinden die niet slechter klinkt, wie hou ik dan voor de gek. Anderzijds, de Rapture heeft ook echt zijn aantrekkings kracht qua strakke looks en vette sound.

    geef me is wat geluiden wat me helpt me overdenken svp




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Weinig rationele argumenten in te brengen helaas. Ik kan alleen maar zeggen dat het gevoel bij een handgemaakte bas echt uniek is. Een goeie bouwer legt er liefde in, en dat merk je echt. Ik zal zelf niet snel meer een massaproduct kopen, en dat is NIET snobistisch bedoeld. Ik gun het iedereen, alleen wel zeker weten wat je wilt als je zoiets nieuw gaat kopen i.v.m. afschrijving bij onbekende merken... (en Pedulla is in dat opzicht nog minder bekend dan Alembic :wink: > wel prachtige bas trouwens, die Rapture!)

  3. #3
    emielow
    Guest

    Standaard

    als ze volgens jou een net zo goed geluid hebben, ga dan voor de schechter zouk zeggen.. scheeltje weer 1000eu, dit kan je dan mooi gebruiken om je versterkerspul een beetje up te graden als je het geld toch kwijt moet. (en anders mag je het altijd bij mij op de rekening storten)

    voor 2000 eu zou ik idd ook geen fabrieksbas kopen, maar zelf met een ontwerp aankomen, en dat laten bouwen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    mwa het versterker spul zit wel goed, daar kan ik nog jaren mee voorruit, qua effecten ben ik voorzien, ik heb echt het idee dat het nog 1 laatste bas wordt en dan ben ik genezen van GAS ( wishfull thinking )

    het geluid van de rapture ken ik, maar dat van de schecter niet, dat is alleen van horen en lezen, vooral de mensen op talkbass zijn erg happy ermee, claimen hun fender USA ervoor thuis te laten enzo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Nou ja, als het om 2000 euri gaat lijkt het me logisch dat je deze 2 bassen eens goed naast elkaar moet testen. NOOIT IETS KOPEN NAAR IEMAND ANDERS MENING!
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    Als het puur om te looks zou gaan, zou ik voor de pedulla gaan. Droom ik soms ook stiekem van. ( Maar eerlijk is eerlijk, het is mede gewoon omdat Chris Wolstenholme er op speelt en er zo een strakke dingen uithaalt.)
    Ik denk trouwens ook dat pedulla net iets meer is als een fabrieksbas hoor.
    De andere bas ken ik niet, dus kan ik daar ook niks zinning over zeggen.
    Trouwens, is die pedulla niet veel duurder dan 2000€. Ik dacht dat die tegen de 3500€ aan zat, maar ik kan best wel verkeerd zitten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    de rapture die 3500E kost is de AAA bas, nogal veel extras aan exotischer hout en etc, staat op de site wel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Als ik jouw was zou ik eens wat verder gaan zoeken. De pedulla is inderdaad erg duur. Schecter Daimond is goede bas, meer ook niet. Persoonlijk vind ik hem nog niet eens mooi, maar smaak verschilt.
    Life is a trip when you're a psycho in love!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    tja problem is, linkshandig is de keuze wat minder groot.
    deze zijn linkshandig beschikbaar EN nog belangrijker, ik weet hoe eraan te komen.

    Warwick en yamaha zitten ook in dat segment, maar warwick ben ik niet gek van en een yamaha heb ik al. Andere optie zou G&L zijn, maar die zou 2e hands ook al tegen 1000E aanzitten en die vind ik minder mooi als bijv de Schecter. maar als je suggesties heb sta ik altijd open

  10. #10

    Standaard

    Ik zou voor 3500 euro wel goed nadenken voordat ik er 1 bas voor zou kopen, voor dat geld kun je dan volgens mij beter een andere bas kopen, die misschien qua geluid in de buurt komt of misschien wel even goed is (ik heb er nog niet zo veel verstand van dus zeik me niet af ops: ) een musicman stingray (brughumbucker) en een actief g&L jazzbass model, dan kom je volgens mij bij deze bassen die je nu wilt kopen wel aardig in de buurt, en heb je er 2 voor je geld. deze bassen zijn wel wat minder afgewerkt, maar zou het +/- 1500 euro waard zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top