Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Boren in gitaar

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2004
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    21

    Standaard Boren in gitaar

    Heey

    Ik heb zojuist een nieuwe volumepot (met succes) in mijn gitaar gesoldeert, kom ik er nu achter, dat deze iets groter is als mijn oude...

    gat wat er nu zit zal dus uitgeboord moeten worden... mijn vraag is dus hoe dit het beste kan, aangezien ik de lak niet wil beschadigen etc.

    bedankt,
    Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    misschien kijken of er ook kleinere potmeters te krijgen zijn?

  3. #3

    Standaard

    +1 Ik zou maar naar een andere potmeter gaan zoeken, Je kan dat boren nooit meer ongedaan maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2004
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    21

    Standaard

    mjah... dat kan natuurlijk ook... misschien ook wel de snelste en handigste oplossing...

    omdat ze in de gitaarshop geen andere merken hadden nam ik aan dat het zo'n beetje universeel was, maar dat was dus niet, ik heb de standaar ibanez potmeter vervangen door een van het merk 'all-parts'... lineaire 500k potmeter...

    nu ik toch bezig ben, iemand tips over potmeters? merken, soorten, (maten )

    btw... ben nog steeds geinteresseerd in info over het boren, ga dan wel een andere potmeter zoeken, maar vind het wel interessant om te weten...

    iig.. bedankt voor de reacties

  5. #5

    Standaard

    stap met die oude potmeter een gewoon electronica winkel binnen. potmeters heb je echt in alle maten, no problem.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2004
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    21

    Standaard

    jah ok... de maat kom ik natuurlijk wel uit...

    maar ik vroeg me dan af waar je rekening mee moet houden wanneer je hem in een gitaar zet...
    hoe zit het met het kwaliteitsvershil (geluid moet goed zijn), zijn er speciale voor gitaar of kun je gewoon naar de eerste de beste elektriciteitsboer gaan?

    wat zijn jullie ervaringen met verschillende soorten? dus verschillende waardes, logaritmisch of lineair enz.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Tsunami
    jah ok... de maat kom ik natuurlijk wel uit...

    maar ik vroeg me dan af waar je rekening mee moet houden wanneer je hem in een gitaar zet...
    hoe zit het met het kwaliteitsvershil (geluid moet goed zijn), zijn er speciale voor gitaar of kun je gewoon naar de eerste de beste elektriciteitsboer gaan?

    wat zijn jullie ervaringen met verschillende soorten? dus verschillende waardes, logaritmisch of lineair enz.
    Nou ik zou geen logaritmische zetten waar eerst een lineare zat, dat is zo priegelen op het laatste stukje...

    Gewoon de oude meenemen, er hoort een code op te staan, en als ik het me goed herinner is een B logaritmisch... Kwaliteitsverschil, gewoon vragen, zeg dat het voor audio is en dat ruis en gekraak dus niet gewenst is, beetje electrozaak weet dan wel wat je moet hebben.
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  8. #8

    Standaard

    Om even op de vraag terug te komen: dat gat kun je ook groter vijlen, in plaats van boren :wink:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Vijlen lijkt me moeilijk, maar als je met een vaste hand, of eventueel een vaste boor op lage toeren draait kan er weinig misgaan.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2004
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    21

    Standaard

    Vijlen is inderdaad lastiger als boren...

    vijlen zou wel kunnen, maar je bent uren bezig, krijgt het gat niet zo mooi rond en passend, en volgens mij heb je meer kans de lak om het gat heen te beschadigen...
    bovendien heb ik alle boormiddelen tot mijn beschikking, dus waarom moeilijk als het makkelijk kan?

    maargoed... boren is dus niet echt meer aan de orde...

    vraag is nu dus of je speciale pots voor gitaar hebt (heb wel sites gezien van gitaaronderdelen waar ze pots verkopen) of dat deze niet verschillen van gewone kwaliteitspotmeters...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top