Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59

Discussie: Snaren KOKEN

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.366

    Standaard

    Het duurt echt wel langer als 3 maanden voor je snaren dood klinken,alleen de [overdreven] helderheid van nieuwe snaren verdwijnt na ongeveer een week.Met actieve toonregeling is deze zo weer terug.dit werkt beter als met de toonregeling van deversterker.Waarom?geen idee. Persoonlijke ervaring.Sinds ik actieve toonregeling heb,doe ik 2 tot 3 keer zo lang met mijn snaren.De Hartke snaren zijn idd eengoede aanrader.

  2. #22

    Standaard

    Weet er dan niemand waarom de snaren hun helderheid verliezen (puur fysisch gezien)??

    Greetz

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    er komt vuil en stof tussen de windingen en dat blokkeert de trillingen. ook beetje "metaalmoeheid" (heb je enig idee hoeveel krachten er op zo'n snaar komen door al die aanslagen en trillingen?).

  4. #24

    Standaard

    volgens mij heeft het er ook mee te maken dat staal dat vervormd, door de spanning van de snaren, andere eigenschappen krijgt. Het wordt taaier.

  5. #25

    Standaard

    Die "Hartke-snaren" bevielen me wel (ze zaten op m'n bas toen ik die kocht van 'emielow') maar ik kan ze blijkbaar niet bestellen op www.bassstrings.nl ... Ik heb al enkele keren geprobeerd te bestellen, maar ik kreeg nooit een bevestigende email?! Ik kan nergens meer info op de site vinden. Leveren ze ook in België?? Ik dacht van wel... Zijn er soms Belgen die hier al besteld hebben?
    Ik stelde de vraag ook al op bassstrings.nl maar nog geen antwoord.
    10€ voor een setje snaren is wel net iets voordeliger als de 37€ die ik hier betaal voor m'n 'd Adario's die ik altijd koop...

    Greetz

  6. #26

    Standaard

    even mee gelezen. fijne tips!
    maarre...wel oppassen geblazen, want bij het terug opzetten knapte 1 snaar bij de stemknop. :cry:
    tsja... (dat was overigens de 2 keer uitkoken)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    441

    Standaard

    Soapwater:
    WIJ ZIJN AAN HET VERHUIZEN!
    Bassstrings.nl is i.v.m. de verhuizing gesloten tot 7 maart. Uw bestellingen worden tot vrijdag 25 februari 11:00 uur verwerkt.
    Dus overmorgen weer! Ik heb trouwens al eerder (voor de verhuizing) een 3-pak Hartkes daar besteld en ontvangen, kreeg ook een bevestigingsmail, niks mis mee. Weet niet of ze in België leveren..
    <Føñqûe ït öþ>

  8. #28

    Standaard snaren koken met soda

    Ik kreeg laatste de tip van iemand dat je je snaren kon koken met soda en dan zouden ze weer als nieuw klinken. heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

    ik ga dat van het weekend zeker proberen met een set oude snaren.
    Is kijken wat er meegebeurd.

    btw: als er iemand is die zijn snaren elke week vervangt... geef ze dan maar aan mij

    latersss

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    als je de verschillende topics een beetje doorbladert kom je verschillende goede tips tegen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    erg late reactie, maare vervangen jullie je snaren echt zo vaak dan? die op mijn main axe zitten er al vanaf de cd opnames op en die waren in december 2006. (fender flats) daarna wekelijks geoefend met de band, bijna dagelijks thuis en zo'n 50(of meer) live shows mee gedaan. Speelt niet altijd op deze bas maar met name de optredens is hij er altijd bij.

    Moet is er wel bijzeggen dat ik hoe van een zwaar en dof basgeluid dat vooral dreunt en ik niet zo into de treble bastonen ben. Op mijn basman staat dan ook de bas op 10 en de treble op 0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top