Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    Standaard

    Hoe nemen jullie jullie muziek (en dan vooral gitaar) op en dan zo dat jullie nog een beetje een acceptable geluid krijgen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ik neem sinds kort op met een 4-track recorder met een speciale gitaaringang... geeft best wel een goede geluidsweergave


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2002
    Locatie
    Vennel
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik heb wel eens opgenomen met een multitracker.......maar tegenwoordig neem ik dingen op met Cool Edit....lekker makelijk inpluggen en spelen maar :wink:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Een vriend van me heeft zo'n jukebox mp3 speler. Sennheisertje eraan hangen en opnemen maar. Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen, is handig als je een hele band tegelijk wilt opnemen en je geen tijd en geld hebt voor allemaal die opnameapparatuur.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    658

    Standaard

    Ik heb eens wat opgenomen op de oude ocmputer boven met zo'n goedkoop computermicrofoontje voor mn versterker. Maar later niet meer tijd gehad om nog eens uitgebreid te gaan opnemen. Nou mn examens over zijn ligt dat natuurlijk anders :grin:
    K heb toen nog n foto gemaakt van hoe de kamer eruitzag, lekkere puinhoop :razz: jammer dat je hier geen plaatjes kan posten op dit forum maaja...

    Oh en over de kwaliteit: Ik heb eens mijn strat zonder een versterker gewoon akoestisch met microfoontje erbij opgenomen, beetje EQ over gegooid en chorus en galm en klonk geweldig! En dat met zon 20 gulden plastic microfoontje.

  6. #6

    Standaard

    Aha, gewoon met een microphone voor de amp dus. Maar het zou toch ook kunnen met een Behringer V-AMP of een Line 6 POD. Die hebben toch ook een goede line out? Hoe is daar de sound van?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb een klein mengpaneeltje. Daarop een keyboard, microfoon, drumcomputer en V-amp,
    mooie geluiden komen daaruit.
    Ik neem op met Cooledit Pro.
    Om terug te luisteren staat alles via een audio versterker op (goedkope) audio boxen.
    De zwakste schakels zijn volgens mij mijn geluidskaart (soundblaster live), maar een professionele geluidskaart vind ik te duur, ook daar mijn systeem al wat ouder is (3 1/2 jaar).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Cool Edit Pro is er een perfect programmatje voor, ook omdat je meerdere geluiden op te nemen bijvoorbeeld samen spelen met midi files. erg leuk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    325

    Standaard

    cool edit is ook onwijs duur !!! maar dat rooie doosje om op te nemen is dat wat ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Schagen
    Berichten
    325

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top