Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: goeie tip?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2001
    Locatie
    bij zaandam
    Berichten
    41

    Standaard

    Is er iemand die me nog ff kan helpen met een versterker.gitaar keuze idee...
    -kwil er ongeveer 1500 aan kwijt, kan tot 2000 uitlopen, maar liever teerste uiteraard.
    -kwil rock spelen, ideetje: de rock nummers van lenny kravitz, punk is top en verder bijna alle rock is goed.
    -kdnk op dit moment aan godin raidoator en ibanez GRX 40 of squier stratocaster
    als versterker denk ik aan een voxje of een HenK silveredition of een behringer(di in de feedback gids) london city 100 watt protube... verder weet ik het ook neit echt. tnx frans

  2. #2

    Standaard

    zie maar.

    wat je maar zelf leuk vind.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Lenny Kravitz maakt veel gebruik van Gibsons...Epiphone gitaren zijn dus ideaal. een redelijke Les paul, SG of Thunderbird heb je zó voor 1000 gulden. qua amps weet ik niet zo heel veel, maar line 6 heeft goede amps, met veel effecten voor een redelijke prijs (er is een kleine met een batterij aan effecten te koop voor maar 800 gulden)...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    K zou die Behringer iig laten staan.
    Verder geldt ook hier weer: Test t en je weet t!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    GRX 40 zou ik nemen, vind ik de mooiste van de drie, in ieder geval geen squier want die is niet echt zo mooi.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2001
    Locatie
    Winsum
    Berichten
    150

    Standaard

    Eigenlijk is er maar 1 merk versterker: Marshall. Valvestate, half buizen, half transistor, is echt te gek. Qua gitaar: hou je van licht en snel, kijk dan eens naar Ibanez. Wil je meer rock n' roll en ietsje zwaarder, probeer Gibson, wel duur, of anders Epiphone.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2001
    Locatie
    schilde (België)
    Berichten
    39

    Standaard

    over dat 1 versterker gedoe ben ik het zeker niet eens. een goede lampenversterker ruled toch boven een transistorversterker, je hebt minder in wattage voor hetzelfde geld, maar echt wel veel beter geluid. Hangt natuurlijk van je voorkeur af...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Bovendien wordt de les paul ook veel in punkmuziek gebruikt. Lekker zwaar. Ik raad je de Epiphone Les Paul aan. Voor versterker zou ik voor Marshall gaan. Een Valvestate is geweldig maar waarschijnlijk iets te duur.

  9. #9

    Standaard

    Mijn combi van Epiphone Les Paul en Marshall valvestate 8080 doet het al 7 jaar erg lekker, of ik nu rock 'n roll, punk, of jazz speel. Een combi waar je erg veel kanten mee uit kan. Wil je specifieker een richting op, kun je naar andere combinaties gaan kijken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Les-paul+marshall, kan niet beter!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top