Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb een Line6 Bass Pod Pro. Prachtige pre-amp, maar ik ben nu op zoek naar een krachtige poweramp.
    Prijsklasse is niet echt van belang. De bedoeling is dat ik goed materiaal heb, en met dat materiaal kan optreden (we spelen metal).
    Mijn twee collega gitaristen spelen elk op een 100 Watt Head met 4x12 speaker cabinet. Wat heb ik nodig om erboven uit te raken qua poweramp en speakercabinet?
    Ik speel op een Warwick Corvette Standard 4string moest dat jullie nog interesseren.

    Jullie professionele tips zijn welkom.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Probeer maar eens de EBS Fafner 600W!, qua speakerkasten: EBS of Eden !

  3. #3

    Standaard

    Neem de regel van 4 voor een gig als je er boven uit wilt komen :smile: Oftewel gitaristen spelen ieder op 100 watt, is voor jou dan en kleine 100 x 4 watt. Weet alleen niet of je het dubbel moet nemen, maar 800 watt aan poweramp?? Dat gaat erg in de centen lopen :wink:

    Ligt eraan wat nou je budget is, maar ik vond zelf een H&K BC118 (400W, 1x12") zeeer vet spelen (achter een Dean Edge 4). Geen idee hoe duur ie is. Alleen sja, was zelf niet weg van die ene speaker. Je hebt ook de H&K BC410 (600 Watt, 4x10"), maar die is een stuk duurder denk ik.

    Veel succes met je band verder!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Het is echt niet perse nodig om zo veel vermogen te hebben hoor, De reden dat ik een 600W amp heb is puur omdat ik em lekker vind klinken en echt niet om het vermogen, maar het is wel handig. Wanneer je over een goede PA speelt hoeft het podiumgeluid helemaal niet zo hard te staan(het is voor het zaalgeluid alleen maar klote als het op het podium te hard staat), en heb je aan een 250W vaak al meer dan genoeg. Ik heb mijn versterker meetstal maar 1/4 open staan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    probleem met poweramps is alleen dat je met bi-amps zit..dus je moet 4 cabs eraan hangen wil je volledig rendement halen..

    gewone simpele 2x400w poweramp zit je zo tussen de 300 en de 3000 euro te gluren..

    maar die van 3000 euro heeft echt niet meer mogelijkheden dan die van 300.. hoogstens een crossover hier of een lowpass daar..

    b.t.w. een bass-pod PRO wil je niet als preamp gebruiken.. die wil je tussen je preamp en je poweramp plakken.




  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    hoezo dan?

  7. #7

    Standaard

    Euh,
    Waarom zou'k een bas pod ni als preamp gebruiken?
    bedankt voor de reply's iedereen alvast...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    omdat een pod pro geen voorversterker is ?

    anders kun je net zo goed een overdrive pendaaltje als voorversterker gebruiken..

    mjah.. je moet het uiteraard zelf weten, als jij graag met kutgeluid speelt :smile:

  9. #9

    Standaard

    Okeej,
    wat zou jij dan als voorversterker gebruiken...?
    Wat doet die voorversterker dan nog juist?

    Geef eens een ideale set-up met een BasPod PRO erin?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ik zou na de bass een signal splitter ( A/B box ) stoppen, waarvan 1 signaal naar de preamp gaat, en 1 naar de bass pod PRO.

    Dan zou ik de uitgang van de POD naar de PA sturen, en de preamp op een poweramp aansluiten..


    2e optie is dat je een 2e splitter pakt en dan de POD en de preamp parallel aan elkaar zet tussen de bass en de poweramp..






 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top