Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: V30's killer...

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard V30's killer...

    Op marktplaats zag ik staan dat V12's beter waren dan V30's (om het maar even kort door de bocht te zeggen).
    Maar ik heb nooit van deze speakers gehoord...zijn dit echt betere?
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    welk ei zegt dat?
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  3. #3

    Standaard

    dat lijkt me nogal subjectief.

    net zoiets als "gibson is beter dan fender" (terwijl iedereen weet dat fender veel beter is

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Idd heel erg subjectief, maar goed die gozer moet wel verkopen of niet?

    Eminence V12 speakers zijn best wel goed. Het hangt ervanaf waar je naar zoekt. V30s zijn heel direct en punchy, V12s zijn wat losser en warmer.
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ligt er ook maar net aan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. V60's vind ik meer de eigenschappen van wat jij V30's noemt en V30's V12's. Dus dan zullen V12's wel nog losser en warmer zijn
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Ik heb nog nooit V60s geprobeerd of gehoord dus dat zou best kunnen. V30s zijn over het algemeen veelgebruikt en een beetje een standaard geworden vandaar dat die vergelijking wordt gemaakt denk ik.
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    misschien moeten we de topic naam maar in 'V30 = Killer' veranderen.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8

    Standaard

    Eminence V12 is de speaker die Paul Lenders ook gebruikt in z'n monster cabs.
    Ik heb ze vergeleken in een Mesa/Boogie Thiele kast en Brunetti 2x12.
    In beide gevallen viel me op (na jaren V30 te hebben gespeeld) dat er echt weinig laag in een V30 zit en dat het mid vrij gruizig(?) klinkt en de beroemde Celestion mid-kwek.
    Het gekke is dat ik daarna de V30 NIET meer goed vond klinken. Blijft kwestie van smaak, maar ik durf te wedden dat het bij 95% kwestie is van niet beter weten, want je hebt het immers niet zelf gehoord.
    Maar idd. je moet immers verkopen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Die Eminence V12's klinken m.i. een stuk opener en moderner dan V30's. Let wel, we hebben het hier over een gitaarspeaker, dus gebruikt door gitaristen. En we weten allemaal dat gitaristen vrij conservatief zijn en graag spelen over de speaker die als "standaard" ervaren wordt. Zo ook met de Vintage 30. Ja, voor velen klinkt 'ie goed maar velen kijken ook niet verder. De V12 is wat dat betreft een echte eye-opener!!! Voor sommigen kan die midschreeuw van de V30 (die midschreeuw zit in bijna alle Celestion speakers) mooi zijn, maar ik ervaar het als vreselijk irritant, het tettert gigantisch in je oren. En de V12 loopt in het hoog en laag ook wat verder door.
    Gewoon proberen dus, voor die prijs hoef je het al helemaal niet te laten, lijkt me.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml
    Die Eminence V12's klinken m.i. een stuk opener en moderner dan V30's. Let wel, we hebben het hier over een gitaarspeaker, dus gebruikt door gitaristen. En we weten allemaal dat gitaristen vrij conservatief zijn en graag spelen over de speaker die als "standaard" ervaren wordt. Zo ook met de Vintage 30. Ja, voor velen klinkt 'ie goed maar velen kijken ook niet verder. De V12 is wat dat betreft een echte eye-opener!!! Voor sommigen kan die midschreeuw van de V30 (die midschreeuw zit in bijna alle Celestion speakers) mooi zijn, maar ik ervaar het als vreselijk irritant, het tettert gigantisch in je oren. En de V12 loopt in het hoog en laag ook wat verder door.
    Gewoon proberen dus, voor die prijs hoef je het al helemaal niet te laten, lijkt me.
    Kijk, dat bedoel ik.
    In die advertentie had die gast het ook over het ontbreken van de midscream.
    Lijkt me wel eens interessant om te proberen igg.
    Maarja, als het minder laag heeft, dan heb je toch wel een nadeel tov de V30.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top