Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: T-rex pedalen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Ik ben gewoon een overdrive-fetisjist
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    Ik ben gewoon een overdrive-fetisjist
    daarom zou ik graag eens een groupshot willen zien van je collectie!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    Ik heb de alberta. Nog niet zolang geleden gekocht. Met de gain op 3 uur en tone vol open scheurt ie best lekker rauw en ouderwets. Met de gain iets verder terug (tussen 9 en 1 uur) is het een prima boost pedaal voor mijn clean channel op mn Jcm800 2205. (ik gebruik het cleane kanaal voor scheur en overdrive kanaal voor clean).
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  4. #24

    Standaard

    Ik heb zelf een T-Rex Dr.Swamp gehad, op zich een leuk ding met 2 verschillende gain settings , maar het basisgeluid is vrij 'schel'.
    Als je dit compenseert op je amp door treble terug te draaien ben je het cleane geluid kwijt.
    Inmiddels gebruik ik naar tevredenheid een Barber DD en LTD (die inmiddels een stuk duurder geworden zijn), recent nog een MI Audio Blue Boy gekocht.

    alfred

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    De Alberta gebruik ik nog steeds. Inmiddels ook een Mudhoney er bij. Ik kon hem voor weinig kopen, dus wat doe je dan.....?

    De Mudhoney is wat vlakker en is meer een distortion/fuzz. De Alberta blijft mijn voorkeur hebben.

    BTW. Inmiddels een Klon Centaur besteld. Hij zou ergens in december moeten komen.....ik kan haast niet wachten.....
    gaaf
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
    Zou het niet mogelijk zijn om een gat in de behuizing te boren op een geschiktere plaats en er een nieuwe boost switch in te zetten zodat die wel voetschakelbaar is?
    dat is nou precies wat ik gedaan heb met mijn mudhoney (sorry, kheb ff geen foto). nu heb ik twee fantastische sounds in 1 pedaal die beide footswitchable zijn.

    je ziet de mudhoney niet zo vaak en je leest er ook niet zo vaak over, maar ik blijf het 1 van de beste scheurpedalen vinden, waar ik ooit over gespeeld heb. zonder boost een hele lekkere en subtiele overdrive en met boost aan een moddervette scheur en eindeloze sustain. ook geen dun geluid, maar echt een bakkie met ballen. evengoed blijft zelfs met de boost aan je geluid behoorlijk transparant en kun je veel bereiken door goed met dynamiek spelen. de potmeters hebben wel een extreem bereik dus je moet wel even nauwkeurig tweaken voordat je je favoriete sound hebt gevonden. maar ik kan 'm iedereen aanraden! voor de geintereseerden, ik neem 'm mee naar pedalendag.

    overigens, de alberta heb ik ooit ook gehad. is totaal niet te vergelijken met de mudhoney. de alberta is gewoon een hele goede 808 kloon.
    Najaarsaanbieding!
    • Custom pedalboard met ingebouwde voeding
    Check mijn advertenties

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    heb (nog) geen t-rex in mijn line-up maar heb wel de mudhoney uitvoerig getest op een jtm45, fender vibroverb en een brunetti. toevallig ook de mi audio blue boy meegetest en de combnova van trex. mudhoney is echt een goed pedaal met 2 sounds. persoonlijk vond ik het echt geen fuzz, zelf bij maximale gain en boost, blijft toch meer een distortion met een randje fuzz. normale settings gewoon zeer goede overdrive. wel jammer dat je de boost functie niet voetmatig kan gebruiken. waardoor je toch eigenlijk maar 1 sound hebt. op de jtm45 (vol op 6-7) wordt d emudhoney wel wat meer fuzzier btw. de blue boy vond ik ook erg goed maar vind hem niet beter dan mijn gemodde ts9. (misschien iets veel zijdiger, slighlty more gain) vond de interne trimpots wel aardig bedacht maar om nou te zeggen dat die een huge verschil maakt?..... en de compnova is meesterlijk als compressor/sustainer voordeel is dat ie true bypass is en zeeeeeer transparant. dus mocht ik gaan gassen dan wordt de compnova mijn eerste aankoop. de blue boy laat ik liggen en de mudhoney mmmm tenzij ik weer ga coveren is het net niet mijn sound....

  8. #28

    Standaard

    ik heb een Replica en ga een van de dagen de Tremster aanschaffen.

    De replica klinkt echt ongelooflijk, die pedaal blijft voorgoed bij mij denk ik.
    De tremster was ook enorm goed, heel smooth en ook te gebruiken als clean boost...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    De Alberta gebruik ik nog steeds. Inmiddels ook een Mudhoney er bij. Ik kon hem voor weinig kopen, dus wat doe je dan.....?

    De Mudhoney is wat vlakker en is meer een distortion/fuzz. De Alberta blijft mijn voorkeur hebben.

    BTW. Inmiddels een Klon Centaur besteld. Hij zou ergens in december moeten komen.....ik kan haast niet wachten.....

    Klon Centaur is de beste overdrive waar ik ooit mee gewerkt heb. Ik moet en zal er ook eentje bezitten!!!
    Laat je 'm van Finnigan zelf komen? Goud of zilver?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    De Alberta gebruik ik nog steeds. Inmiddels ook een Mudhoney er bij. Ik kon hem voor weinig kopen, dus wat doe je dan.....?

    De Mudhoney is wat vlakker en is meer een distortion/fuzz. De Alberta blijft mijn voorkeur hebben.

    BTW. Inmiddels een Klon Centaur besteld. Hij zou ergens in december moeten komen.....ik kan haast niet wachten.....

    Klon Centaur is de beste overdrive waar ik ooit mee gewerkt heb. Ik moet en zal er ook eentje bezitten!!!
    Laat je 'm van Finnigan zelf komen? Goud of zilver?
    Ik heb hem nieuw besteld bij Bill Finnegan. Ik heb er al zoveel goeds over gehoord (onder andere van jou, marc) dat ik hem toch maar eens in mijn collectie moest hebben.
    Gezien de stevige prijs moest ik natuurlijk een gouden versie hebben .
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top