Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: T-rex pedalen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    Ik heb een Alberta. Bevalt uitstekend; gaat voorlopig zeker niet weg. Setup is DSL100, waar ik de Alberta voor een mooi classic rock sound gebruik en een Red Snapper voor een wat ruigere sound.
    Ik heb ook een red snapper, heeft die meer gain dan de alberta?
    Ik gebruik de overdrive pedaaltjes altijd om mijn amp verder te oversturen. De gain knop staat bij mij dus altijd op 0.
    De Alberta geeft dan niet echt heel veel gain, maar geeft net een lekkere warme sound. In combinatie met het crunch kanaal van mijn DSL is het het echte 70's geluid.
    Mijn Red Snapper is de 4 knops versie. Deze heeft meer mogelijkheden wat betreft afstelling. Vooral de Bite knop doet veel met je geluid. Hiermee kan ik hetzelfde kanaal op de DSL veel agressiever laten klinken.

    Ik heb ook een Jekyll & Hyde, maar deze heb ik (voorlopig) van m'n pedalboard afgehaald, omdat deze niet veel kon toevoegen en toch wat minder klonk dan de andere 2.
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2002
    Locatie
    reeuwijk
    Berichten
    187

    Standaard

    Ik vond de "oude" Replica beter, had een delaytime van 2000mS (2 sec)
    de nieuwe heeft 1500mS (1,5 sec) maar is wel midi te bypassen, de oude had alleen tap/tempo. Maar gebruik alleen de Replica via een Lehle, zijn nl niet true bypass

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.148

    Standaard

    Replica is WEL true bypass. Dat vind ik ook het enige nadeel. Als ik mijn fuzz gebruik en dan de Replica aanzet, dan wordt het geluid dof. Dat zou voorkomen kunnen worden als er een mogelijkheid was om bijvoorbeeld via dip switches (zoals bij Strobostomp) te kiezen voor buffer of true bypass.

    Wat is eigenlijk het verschil tussen de oude en de nieuwe Replica behalve de ingebouwde voeding en delaytijd?

    Een omschrijving in het Engels:

    The Replica utilizes truly amazing circuitry to create THE MOST AMAZING DELAY!! Unlike other digital units that use a DSP chip to sample at 44.1 kHz, the Replica uses 2 Burr Brown 24 bit converters (1 Analog to Digital; 1 Digital to Analog) to sample at an unprecedented rate of 200 kHz! In order to maintain full dynamics, the signal is routed from the input ADC directly into RAM, where it is manipulated (according to the unit's settings) and then routed directly to the Output DAC.

    The circuitry is entirely analog, with the exception of the 24 bit converters and RAM. An input pad switch can be engaged (attenuation of -10 dB) for studio use. In addition, the Replica can be made to sound more "analog" by pressing the "Brown" button which engages a Hi-cut filter that alters the tone of the repeats. The result is a warmer, smoother delay reminiscent of a 60´s era tape echo.

    The Replica is true (hot-wire) bypass and is capable of delay settings up to 2000ms. The Replica also features a tap tempo function (which can be controlled externally, via the built in midi socket), and a subdivision function (which when engaged, creates triplets, based on the "tapped" quarter note tempo). The Replica provides a direct out 1/4 inch jack and comes with an external 12 volt power supply.

    T-Rex pedals are handcrafted in Denmark and offer a 2 year unconditional warranty.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Niemand hier met een MUDHONEY?

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    63

    Standaard

    Jawel.

    En die doet precies wat de naam impliceert: Met het boostknopje aan produceert hij (lekkere) modder, meer fuzz dan distortion, fijn voor solotjes, klinkt soms te modderig bij akkoorden (i.e. met meer dan twee tonen), afhankelijk van de versterker. Met het boostknopje uit produceert hij honing, een dikke clean boost, misschien nog wel het sterkste punt van het pedaaltje. En ook true bypass.

    Ik gebruikte hem over een SD-1 heen voor solos, en dat klonk al helemaal sweet. Jammer dat de boostknop geen footswitch is. Haal nu alle drive behoeften uit mn screamer, dus hij is evt te koop/te ruil (oops, did I just say that out loud?)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Zou het niet mogelijk zijn om een gat in de behuizing te boren op een geschiktere plaats en er een nieuwe boost switch in te zetten zodat die wel voetschakelbaar is?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    niet om vervelend oude topics op te halen, maar zijn er nog mensen die de laatste tijd een t-rex pedaal gekocht hebben? wat zijn je bevindingen?
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    De Alberta gebruik ik nog steeds. Inmiddels ook een Mudhoney er bij. Ik kon hem voor weinig kopen, dus wat doe je dan.....?

    De Mudhoney is wat vlakker en is meer een distortion/fuzz. De Alberta blijft mijn voorkeur hebben.

    BTW. Inmiddels een Klon Centaur besteld. Hij zou ergens in december moeten komen.....ik kan haast niet wachten.....
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    De Alberta gebruik ik nog steeds. Inmiddels ook een Mudhoney er bij. Ik kon hem voor weinig kopen, dus wat doe je dan.....?

    De Mudhoney is wat vlakker en is meer een distortion/fuzz. De Alberta blijft mijn voorkeur hebben.

    BTW. Inmiddels een Klon Centaur besteld. Hij zou ergens in december moeten komen.....ik kan haast niet wachten.....
    ey robbert, post eens een foto van je pedalencollectie...

    ben erg benieuwd
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.086

    Standaard

    ....wtf!...zit er een klon aan te komen? Nice!!!....dan ben je volgens mij ook de 1e hier op t forum.
    - Te koop :

    Orange Crush 15 25,-
    Vox AC15 CCX (prijs ntb.)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top