Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Dual Rectifier

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik kan strax van iemand een gebruikte Mesa Boogie Dual Rectifier kopen. Het gaat om het oudere model (2 kanaals). Hij moet rond de 1200 euro kosten. Er even van uitgaand dat hij in een goede staat is, is dit dan duur of een koopje?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Is ie zo'n beetje wel waard.

    Neem aan dat je puur overstuurd speelt???
    Want voor het clean moet je'm niet kopen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    mmm. Misschien dan toch maar doorsparen voor een Engl Richie Blackmore top? Die klinkt overstuur en clean erg goed zegt iedereen.

  4. #4

    Standaard

    Zelf heb ik een Dual Rectifier en daar ben ik zeer tevreden over. Het clean is inderdaan niet "Fender"-clean maar ik vind dat het er best door kan. 1200 EURO is niet te veel centjes. Let wel even op de staat van de buizen!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Fender-clean hoeft ook niet. Mij gaat het erom dat ik ook af en toe een beetje blues en een beetje cleane liedjes kan spelen. Maar ik heb wel gehoord dan een Dual Rectifier een machtige scheur heeft (Metallica).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2002
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    1.039

    Standaard

    klinkt wel als goeie deal. alleen wel ff kijken of de buizen niet op zijn.

    verder schijnt die 2 kanaals zo'n beetje favoriet te zijn boven de nieuwere 3 kanaals uitvoering.

    als je het mesa geluid wilt hebben zit je goed.

  7. #7

    Standaard

    Als je gewoon lekker clean wilt kunnen spelen (misschien met een ietsiepiesje klein randje) dan ben je helemaal klaar met de Dual Recto.

    Kanaal 1 kan: clean, crunch of distortion
    Kanaal 2 kan: crunch of distortion

    Je hebt als het ware twee versterkers die je kunt klonen. Het oranje crunch kanaal kun je laten klinken als het rode distortion kanaal en omgekeerd. Daarnaast kun je het oranje, crunch geluid nog schakelen naar echt clean, ik denk voor jou zeker voldoende.

    Zelf heb ik gekozen voor 1, oranje crunch en 2, rood distortion. Ik speel overwegend hardrock en progressive metal en je kunt er echt veel kanten mee uit. Als je trouwens gewoon de volumeknop van je gitaar voorzichtig dicht draait, dan kom je ook al aardig tegen het cleane geluid. Voor zover mij bekend zijn de twee kanaals versie's meer geliefd dan de nieuwe. Bij de drie kanaals versie hebben ze hun aandacht gelegd op dat ene minpuntje van de oude, het clean. Daar is, naar men verteld, het scheurgeluid een beetje bij in het niet gevallen. Als de buizen OK zijn, dan lijkt het mij een hele faire deal :smile:

    Laat even weten wat je ermee doet!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    De Mesa is jammer genoeg verkocht. Diegene die hem verkocht heeft had er namelijk nog 1400 euro voor kunnen krijgen. Jammer. Ik ga nu waarschijnlijk sparen voor een Engl, maar wie weet is er binnenkort nog een mooie Mesa te koop.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Op 2002-05-21 14:56, schreef BLOK182:
    mmm. Misschien dan toch maar doorsparen voor een Engl Richie Blackmore top? Die klinkt overstuur en clean erg goed zegt iedereen.
    Zegt iedereen !?! Misschien is 't handig om zelf 'ns met de gitaar om de nek enkele winkels in te stappen en een paar versterkers te proberen. Ik vind persoonlijk Engl bakken prima klinken (ook op de scheur), maar er zijn nog zo achterlijk veel andere merken en types.

    Je gaat toch geen 1200 euro uitgeven omdat je van anderen hebt gehoord dat het wel een lekkere versterker is? Dan moet je wel HEEL goed weten wat voor (soort) gitaar, muzieksmaak en speelstijl die personen hebben. Ook weet je niet altijd hoeveel andere versterkers die adviseurs hebben geprobeerd...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top