Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 76 EersteEerste ... 646545556575866 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 752
  1. #551
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Hmmm min of meer goed,
    De omzetting heeft in werkelijkheid ongeveer 18 jaar geduurd en begon in 1970.
    Toch een 9 met een griffel, gaat u door voor de koelkast?
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  2. #552
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Een keer een gesprek gehad met een medewerker van een Australische gemeente, die vertelde over een weekend in 1979, waarin al het personeel, tot de baliemedewerkers aan toe, op pad gestuurd werden om verkeersborden te verwisselen. Cold turkey van mijlen naar km's.


    Maar de omschakeling omvat meer dan alleen verkeersborden natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  3. #553

    Standaard

    Ben bezig met een ontwerp voor een Les Paul, volgend jaar aan beginnen denk ik. Ben nu beetje aan het rondkijken en lezen. Maar heb een paar vragen aan jullie qua houtkeuze/prijs.

    Het wordt wss de traditionele keuze. Honduras mahonie body, tiger stripe maple top, Honduras mahonie hals met ebben toets. Denk dat ik de maple top ook plaats op de back. Mijn vraag: Krijg ik hierdoor een niet te modderige/warme gitaar van? Las soms dat een mahonie body met een mahonie hals problemen qua sound kan opleveren?.. En wat is de prijs voor een goed stuk (AAA) Honduran mahonie voor de body?

    Wil het in NL kopen. Amsterdam is de eerste keuze

  4. #554
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Toon is een kwestie van smaak, ik hou wel van mahonie / ebben. Voor Mahonie in Amsterdam kan je bij de Amsterdamse fijnhout terecht. Toen ik daar vorige week was hadden ze een stapeltje mahonie body blanks liggen voor ik meen 80 euro. Ik dacht dat het swietenia was, maar ben er niet 100% zeker
    van www.fijnhout.nl
    Laatst gewijzigd door superfly; 30 juli 2011 om 10:30
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  5. #555

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_Ajax Bekijk bericht
    Ben bezig met een ontwerp voor een Les Paul, volgend jaar aan beginnen denk ik. Ben nu beetje aan het rondkijken en lezen. Maar heb een paar vragen aan jullie qua houtkeuze/prijs.

    Het wordt wss de traditionele keuze. Honduras mahonie body, tiger stripe maple top, Honduras mahonie hals met ebben toets. Denk dat ik de maple top ook plaats op de back. Mijn vraag: Krijg ik hierdoor een niet te modderige/warme gitaar van? Las soms dat een mahonie body met een mahonie hals problemen qua sound kan opleveren?.. En wat is de prijs voor een goed stuk (AAA) Honduran mahonie voor de body?

    Wil het in NL kopen. Amsterdam is de eerste keuze
    80 a 100 euro moet wel te doen zijn. Als je verstandig bent en je hals niet op de Gibson manier maakt (dus: met scarf, geen one-piece, geen debiel grote trussrod uitsparing) kun je halshout voor een euro of 20-30 scoren, anders heb je een lomp stuk nodig dat je nog eens 80 euro of meer kan gaan kosten, als je het al kan vinden.

    Maple maakt de mahonie juist 'scheller', dus maple top en back zal eerder minder modderig/warm zijn dan meer. Ik vind all-mahonie gitaren trouwens nooit echt modderig. Wel 'vol', 'rond', maar heeft vooral ook veel met pickup keuze te maken.

  6. #556

    Standaard

    Wat een mooi onderwerp om te lezen. Zo kijk ik toch weer heel anders tegen mijn houtverzameling aan!!

  7. #557
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    80 euro voor het echte Honduras Swietenia Mahonie? nup nup niet bij de AF, n jaartje geleden zocht ik ernaar en ik vond voornamelijk one-piece slabs. Honduras kostte 200 euro.

    Ze hadden wel Sipo voor 69. Die heb ik maar genomen. Kijk wel ff uit want toen ik er was zaten in vrijwel iedere plank een soort gaatjes van die metalen banden waarmee ze ze opspannen voor transport.

    Hierom heb ik m bij een timmerfabriek ff door de vandiktebank laten halen, 2,5mm eraf. De planken van AF zijn wel dik hoor.

    Verder vond ik het wel een prima zaak. Best veel aanbod en ze laten je lekker los in de grote loods en ze helpen je vriendelijk.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #558
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    kan iemand, met ervaring met beide soorten eens aangeven wat nou, qua klank het verschil is tussen:

    Macassar ebben / Coromandel en Pau Ferro / Santos Palissander.

    Ik twijfel een klein beetje tussen beiden op een strat met elzen body en esdoornhals.

  9. #559
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2009
    Berichten
    583

    Standaard

    Ben nu mijn beginnersstrat helemaal aan het verbouwen. Het is een goedkope Richwood Deluxe dacht ik.

    Tijdens het blank schuren ben ik er achter gekomen dat de gitaar bestaat uit 4 gelijmde stukken. Het raspen gaat snel, het hout is goed verspaanbaar.

    Wat ik me nu afvroeg wat het voor een houtsoort is, aangezien ik multiplex verwachte.

    Foto:

  10. #560

    Standaard

    Ik heb een vraagje, dit keer niet voor de gitaar, maar goed, wel over de houtafwerking...

    Heb presentatiemateriaal en een kistje gemaakt uit mooi afrikaans padoek en flamed maple.
    Nu is het geschuurde padoek natuurlijk prachtig, en wil ik het zo houden zonder elke maand te schuren.
    Heb wel eens van een UV lak gehoord die de verkleuring tegengaat, nu is mijn vraag, heb je die ook als olie of was? En wie heeft er ervaring mee hoe goed het werkt en waar te bestellen/kopen?
    Thanks
    Laatst gewijzigd door TijmenSarneel; 12 oktober 2011 om 23:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top