Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 76 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 752
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Nouja, da's nogal een grote marge. Weeg het stuk hout zelf anders even...

    Aan de andere kant, afrikaans mahonie is lekker goedkoop. Limba ook wel.
    Dit is wat ik vond op houtinfo.nl :

    Volumieke massa: (680-)750 (-1000) kg/m3 bij 12% vochtgehalte, vers 950-1200 kg/m3.
    Ik neem aan dat - mocht ik voor limba gaan - net zo goed framiré kan nemen? Ik heb begrepen dat dit aardig in de buurt komt.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Als je echt goedkoop wilt gaan haal je multiplex. Ik dacht dat het G.G. was die een multiplex hondo had, en een beetje gepimpt. Maar je kan natuurlijk beter voor wat duurder, beter hout gaan.

    Even terugbumpen op Beukenhout, ik heb er een halsje van gebouwd. Gemaakt van een 30 jaar oude drempel dat hout werkt dus nauwelijk meer. Vrij makkelijk te bewerken, wel wat zwaar hout.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB
    Als je echt goedkoop wilt gaan haal je multiplex. Ik dacht dat het G.G. was die een multiplex hondo had, en een beetje gepimpt. Maar je kan natuurlijk beter voor wat duurder, beter hout gaan.

    Even terugbumpen op Beukenhout, ik heb er een halsje van gebouwd. Gemaakt van een 30 jaar oude drempel dat hout werkt dus nauwelijk meer. Vrij makkelijk te bewerken, wel wat zwaar hout.
    Ik weet niet waar jij dingen inkoopt, maar multiplex is helemaal niet zo goedkoop.

    Mijn locale houtboer (in Purmerend) heeft enorme planken basswood (Linde) liggen, kost bijna geen fluit (laatste een plank waar makkelijk drie a vier 1-delige bodies uit hadden gekund gekocht voor iets minder dan 30 euro), en multiplex bewerken is nogal irritant (scheurt uit bij de randen, zitten vaak holtes/gaten in het goedkoop spul, en een plaat goede kwaliteit triplex kan al gauw 30-50 euro kosten, en dan moet je het nog steeds verlijmen).

    Als je al een body hebt die uit triplex gemaakt is, mag je vooral je gang gaan (ik zou 't verkopen, maargoed, ik vind dat spul maar niks. Is persoonlijk). Maar als je vanaf nul wat bouwt.

    Als je bereid bent om bij de houthandel een hele plank te kopen, genoeg voor twee of drie bodies (en vrijwel zeker weten dat je dat gaat bouwen, en anders vind je denk ik wel iemand hier die een stukkie wil), zeg tussen de 50 en 100 euro uitgeven, heb je de keuze uit Limba, Baswood, Alder, Ash, Afrikaans Mahonie, en nog heel wat andere houtsoorten. Je moet ook wel er echt naartoe, beetje rondsnuffelen.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    Hoi,

    Ik zat laatst eens te kijken naar de Ken Lawrence Explorer van james Hetfield.
    Daar staat bij de beschrijving: Mahogany body, Chichino bark laminate.

    Wat is dit Chichino bark voor iets? Ik kan er op geen enkele houtsite iets over vinden?

    Puur interesse voorlopig, maar het lijkt me wel gaaf om ooit eens zo'n KL Explorer te bouwen

    Groeten
    Pim
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Hmm,
    Ik ga al een poosje mee in de hout wereld, maar van Chichino heb ik nog nooit gehoord.
    Ook internet slaat er niet op aan als hout of boomsoort.
    Ik ben zelf ook benieuwd wat dat is.
    Misschien een regionale naam of verbastering van een boomsoort.
    Chico Zapote of Chittum of misschien Cinnamon ?

  6. #106

    Standaard

    Je had dus een site te pakken waar iemand onzin zat uit te kramen. Dat spul is gewoon Chechen (google maar). Ziet er leuk uit, maar een dun topje heeft zo ongeveer nul invloed op je klank.

    Ben het overigens nooit ergens anders tegengekomen, in het echt of bij tonewood dealers, trouwens.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Als het gaat om chechen, is het een ander verhaal.
    Chechen is donker, koffiekleurig hout met mooie rode of groene tekeningen erin.
    Het is erg hard en zwaar. Het werd vroeger voor instrument bouw gebruikt.
    Het komt tevens voor in de lijst van houtsoorten die irritatie aan de huid kunnen opleveren.
    Groeigebied....Curacao geloof ik, dus regio Zuid-Amerika.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    Ik ben de naam op een andere site ook tegen gekomen, alleen toen stond er:
    color: chichino bark laminate.

    Het zal dus wel niks met het geluid te maken hebben maar puur voor de looks, zoals mattia ook al aangaf.

    Thanx anyway.
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Volgende houtvraagje!

    Wat is Marine Ply?

    Ceriatone gebruikt dat voor z'n cabinetjes, en ik vraag me af of dat goed spul is voor een combo.
    -

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top