Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: ACDC & breaks

  1. #1

    Standaard ACDC & breaks

    Hey

    Ik weet dat ik bij ulle just zit voor breaks,

    voorbeeldje: Whole lotta rosie...

    Iedereen kent het liedje en vind dat goed; ik heb een probleem met breaktijden. En tegentijden.

    Kan iemand mij oefjes geven om beter te worden in breaks en tegentijden, of tips ofzo...

    Wij whole lotta rosie speel ik tadadadamdadadam (lol :-D ) en bij die rusttijd speel ik de melodie in gedachte en speel ook met de plectrum, maar raak de snaren niet aan, maar is dit wel een goed systeem ?
    Playing a thousand notes doesn't mean you can play the guitar, playing perfectly in the groove means you can play.

  2. #2

    Standaard



    Het zal mijn gebrek aan theoretische kennis wel zijn.....maar ik snap het niet.

  3. #3

    Standaard whole lotta rosie

    wel, als je naar whole lotta rosie luistert,

    de intro, daar heb je rusttijden; net zoals bij Highway to hell, en back in black en etc...

    Ik heb daar problemen mee; rusttijden noemt men ook wel breaks.

    Tijdens die rustijden speel ik in gedachte verder om niet uit het ritme te vallen, maar dit lukt niet altijd, graag had ik wat tips en/of oefjes
    Playing a thousand notes doesn't mean you can play the guitar, playing perfectly in the groove means you can play.

  4. #4

    Standaard

    aahh je bedoelt tellen. Je bent niet strak! Misschien scheelt het als je met je voet meetikt. En anders met een metronoom spelen....

  5. #5

    Standaard

    Met metronoom meespelen is inderdaad een goede oefening, maar ook, zeker in het begin, vreselijk vervelende oefening. Zou zelf ook eens weer met metronoom moeten gaan spelen eigelijk.....

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Yep... gewoon lekker de metronoom erbij pakken en tellen tot je er helemaal gek van wordt.
    Neem jezelf ook voor de zekerheid zo nu en dan op. Dan hoor je goed wanneer je net naast de metronoom gaat zitten. Als je alleen tijdens 't spelen dit probeert te horen, mis je vaak nog heel wat of kom je er pas achter als je al een tijdje van de metronoom af gaat...

  7. #7

    Standaard

    En het nummer echt goed kennen helpt, zelfs in het begin speelde ik daardoor gewoon altijd wel in de maat.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Das Schaap
    En het nummer echt goed kennen helpt, zelfs in het begin speelde ik daardoor gewoon altijd wel in de maat.
    Dat denk je ja, totdat je jezelf met een metronoom hoort meespelen, dan zal denk ik ook bij jou wel blijken dat het nog tegen valt.

  9. #9

    Standaard

    Nee, ben zo´n kutkind dat geboren is met de beat in zich.
    En een goed geheugen
    Maar heb ook wel metronoom hoor, maar das enkel voor oefeneningen en opnemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2004
    Locatie
    It Hearrenfean
    Berichten
    292

    Standaard

    Ah, een neger dus. :razz:
    IF IT'S TOO LOUD YOU'RE TOO OLD

    It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top