Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2002
    Locatie
    Petten
    Berichten
    829

    Standaard

    eh nou was eerste keer dat we ooit samenspeelde haha..gewoon inpluggen en maar spelen :smile: tis drum, iemand op keyboard doet de baspartij en ik dus gitaar. Inmiddels hebben we zanger en bassist erbij...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    Op 2002-05-20 09:16, schreef AJ:
    's Morgens valt het vaak tegen wat gisteravond is gemaakt, maar ja improvizeuren blijft een momentopname.

    http://members.home.nl/jazzcat/Jam_Bounce.mp3
    hi ik vroeg me af, die heel snelle stukken, zijn dat sweeps?
    hoe begin je daaraan om dat te leren?
    goeie technieke en zo?

  3. #23

    Standaard

    Op 2002-05-21 21:24, schreef zZoRgO:

    hi ik vroeg me af, die heel snelle stukken, zijn dat sweeps?
    hoe begin je daaraan om dat te leren?
    goeie technieke en zo?
    Sweepings zijn in principe harpachtige aanslagen, net als dat je een akkoord aanslaat. Meestal sla je elke snaar 1x aan in een opwaartse of neerwaartse beweging en de rest van de noten die je nodig hebt doe je met hammer-on en pull-offs.

    Als je dat wilt leren raad ik aan om met simpele sweeps/arpeggio's te beginnen en nog niet met distortion te gaan kloten.

    Verzin op gegeven moment een melodie zodat het leuk blijft om de techniek te oefenen.

    Hier is een voorbeeldje van mezelf (niet de melodie stelen aub :wink:

    http://home.wanadoo.nl/robindorland/...ingExample.mp3

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-05-21 23:21 ]</font>

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    als ik eenmaal door heb hoe ik het allemaal on-line kan krijgen... (eerst nog ff opnemen)... verwacht dan ook een solootje van m'n broer's sax :razz:

  5. #25

    Standaard

    Op 2002-05-22 22:13, schreef Kitaarhiero:
    als ik eenmaal door heb hoe ik het allemaal on-line kan krijgen... (eerst nog ff opnemen)... verwacht dan ook een solootje van m'n broer's sax &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">
    Leuk!

    Maar online krijgen is toch niet zo moeilijk?

    Eerst moet je een plaats hebben op het internet waar je bestanden kunt uploaden. Misschien mag het wel bij Dila op haar site?

    Als je dat geregeld hebt, moet je de mp3 uploaden met een ftp-programma, zoals Cuteftp http://www.cuteftp.com

    Maar Dila is het ook gelukt om wat up te loaden, en sinds jullie vriendinnen zijn en ook nog 's bij elkaar wonen, kun je het altijd aan haar vragen, toch?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    eh... wij zijn geen Vriendinnen.... wij zijn geliefden &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> (ik ben namelijk een Jongen)... en woonden we maar bij elkaar &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">

    en... ik moet eerst een manier vinden om het spul in m'n computer te krijgen... Ik ga het nu trouwens proberen met een 4-track recorder...


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-05-23 10:01 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-05-23 16:28 ]</font>

  7. #27

    Standaard

    Op 2002-05-23 09:25, schreef Kitaarhiero:
    eh... wij zijn geen Vriendinnen.... wij zijn geliefden &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> (ik ben namelijk een Jongen)... en woonden we maar bij elkaar &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">

    en... ik moet eerst een manier vinden om het spul in m'n computer te krijgen... Ik ga het nu trouwens proberen met een 4-track recorder...


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-05-23 10:01 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-05-23 16:28 ]</font>
    Oops :smile: Ik dacht echt dat jij een meisje was, hahaha! (no offense)

    Maar nu snap ik het allemaal wat beter; daarom neem je het ook altijd voor haar op.

  8. #28

    Standaard

    Ik heb hier nog een nummertje van mezelf, dat dus wel een vast thema heeft, maar aan het eind is het pure improvisatie:

    http://megalodon.willruletheworld.co...RoomyBlues.mp3

    Het doel was om het zeer relaxed te laten klinken allemaal, dus geen zenuwenwerk.

    Laat maar ff weten wat jullie van het concept vinden aub

    Greetz,

    Mega

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Het klinkt idd zeer relaxed. Erg goed gedaan!

  10. #30

    Standaard

    Op 2002-05-25 14:10, schreef sash:
    Het klinkt idd zeer relaxed. Erg goed gedaan!
    Hee thnx man! Een vriend van me vond 'm wat te gladjes...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top