Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Line6 Pod Pro XT Poweramp

    Ik ben nu sinds enkele weken in bezit van een pod XT Pro voor gebruik in mijn thuis studio en wil deze graag ook live gaang gebruiken. Nu wil ik wel een powerampje erbij met een 2x12 speakerkast. ipv hem direct de pa in te sturen. Ik heb twee koch 2x12 speakerkastjes. Wat is een goede eindtrap om hierbij aan te sluiten? Een buizen trap (eigenlijk die het liefst voor als ik ooit een buizen pre met FX processor wil.) Misschien iemand met suggesties. De muziek die ik speel is feestband muziek en speel over een fender strat.

    Ik zou zeggen roept U maar...

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf ook zitten kijken voor een pod xt met poweramp maar ik zie er toch vanaf na kijken en wat proberen. Ik ga toch met een topje met een losse preamp die ik heb en een fx unit werken en later deze set uitbreiden. Een pod werkt idd goed rechtstreek je computer home recording gear in maar er gaat niks boven een buizen pre en power amp. Mijn droom is nog steeds een ENGL SE. Dat zijn echt super apparaten. Je hebt de POD al dus ik zou zeggen kijk eens voor een 20Watt buizen preamp of 50 W buizen preamp. Kan je altijd nog een buizen pre en fx unit bij aanschaffen.

    suc6 ermee.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    gebruik een eenvoudige goedkope transistor-amp ..... de meerwaarde van buizen zul je niet merken met al die amp-sims


    ter vergelijking: ik gebruik een POD Pro i.c.m een Marshall 8008


    en gebruik de zoekfunctie eens: hier zijn al vaak topics over geopend





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik denk dat je de buizenwaarde wel gaat merken. Als je trouwens wilt gaanw erken met een power amp setup met een gitaarcab, zet dan alle cab sims UIT, deze laat de pod aanstaan in live mode (dan schakelt hij alleen mic sims uit), zet dan bij al je patches de cab sim op bypass, je hebt immers al een cab en het is onzin dat dubbel te doen.

    ik zit zelf ook een beetje aan een podxt+power amp te denken...
    pokkel'n

  5. #5

    Standaard

    Ik ben het met Negative K3 fan eens... je gaat het verschil zeker merken.
    Weet je zelf al of je een 6l6 of EL34 eindtrap wilt?

    Als je in de buurt van rotterdam woont mag je het best eens uitproberen.
    Ik heb hier een Engl 6l6 eindtrap staan en zo''n kutmarshall 8008 (transitor)
    Waarom maak je me altijd dood met een blije mus?

  6. #6

    Standaard

    Ik ben dus nog steeds aan het kijken voor een eindtrap. Het zal waarschijnlijk een 50W eindtrap wordt ook door de uitbreidings idee-en die ik nog heb. Verder eens kijken voor een eindtrapje op de tweedehands sites. Ik heb nu de voorkeur voor EL34.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top