Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 150
  1. #21

    Standaard

    Goeie nummers uit 1930 staan, een uitzondering niet te na gelaten, niet meer in de hitparade hoor.

    Muziek, en het apprecieren ervan, is zeker holistisch. Je hebt de gitarist en de luisteraar, en alletwee dragen een hele geschiedenis met zich mee, een hele context. Om het nogal overdreven en cru te stellen: als ik vroeger thuis altijd slaag kreeg op de tonen van 'Satisfaction', dan zal ik het een kutnummer blijven vinden, ook al staat er voor mij een hypothetische gitarist die satisfactien speelt met de beste toon ter wereld.

    Als ik heel mijn leven niks anders van Jazz op gitaar heb gehoord, dan ga ik niet wild worden als ik voor de eerste keer Deathmetal hoor, ook al is het de beste deathmetal band ooit. Idem dito voor iemand die enkel death heeft gehoord en plots de beste jazzgitarist ooit te horen krijgt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb jarenlang puur voor de ontspanning gespeeld, lekker herrie maken.
    Nu de laatste tijd serieus aan de slag , je moet wat met de tijd die je krijgt op deze aardkloot.
    Wat interesseert mij nou wat iemand goed vind of slecht ?
    Je spel/geluid/toon etc. wordt alleen maar beter als je kritisch bent en de juiste weg vindt, uiteindelijk is het een inspirerende leraar die je het laatste zetje geeft. Zonder hard werken/oefenen weinig resultaat.

  3. #23

    Standaard

    kijk nu wordt het leuk.
    Als iemand ziek is en een bak koffie drinkt en daarna over zijn nek gaat
    dan zegt dat toch niets over die koffie, want die was gewoon goed.
    Maar iemand die niet ziek is zal waarschijnlijk wel over zijn nek gaan van een bedorven bak koffie, voel u wel.
    Met goed bedoel ik eigenlijk alles waar een markt voor is. Mensen kopen alle soorten smaken koffie die je maar kunt bedenken maar geen bedorven koffie. Ook toon kun je los van je emoties beoordelen en dan is het onderscheid niet zo moeilijk hoor. Er is een progammaatje , dat heet the amazing slow downer, daarmee kun je tonen vertragen. Ga daar maar eens mee aan de slag, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
    Gitaristen zouden eens boos moeten worden en geen genoegen nemen met shit. Dat zou iets op kunnen leveren. stel je voor, krantenkop 2017;
    250.000 gefrustreerde gitaristen eisen diepgaand onderzoek naar de oorsprong van goede toon.
    jaar later;oorsprong goede toon komt voort uit chemisch proces in genen maar kan beinvloed worden, nu beschikbaar voor iedereen
    nog jaar later; eindelijk, wereldvrede ! c'est la tone qui fait la music.
    mudbone

  4. #24

    Standaard

    kijk nu wordt het leuk.
    Als iemand ziek is en een bak koffie drinkt en daarna over zijn nek gaat
    dan zegt dat toch niets over die koffie, want die was gewoon goed.
    Maar iemand die niet ziek is zal waarschijnlijk wel over zijn nek gaan van een bedorven bak koffie, voel u wel.
    Met goed bedoel ik eigenlijk alles waar een markt voor is. Mensen kopen alle soorten smaken koffie die je maar kunt bedenken maar geen bedorven koffie. Ook toon kun je los van je emoties beoordelen en dan is het onderscheid niet zo moeilijk hoor. Er is een progammaatje , dat heet the amazing slow downer, daarmee kun je tonen vertragen. Ga daar maar eens mee aan de slag, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
    Gitaristen zouden eens boos moeten worden en geen genoegen nemen met shit. Dat zou iets op kunnen leveren. stel je voor, krantenkop 2017;
    250.000 gefrustreerde gitaristen eisen diepgaand onderzoek naar de oorsprong van goede toon.
    jaar later;oorsprong goede toon komt voort uit chemisch proces in genen maar kan beinvloed worden, nu beschikbaar voor iedereen
    nog jaar later; eindelijk, wereldvrede ! c'est la tone qui fait la music.
    mudbone

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Toon komt uit je aanslaghand,
    ik hou het kort want ik heb teveel op vanavond.

  6. #26

    Standaard

    hou 's op met blowen...

    edit: tegen Dalton dus

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ook uit je fret hand hoor, en uit je amp als je brute metal speelt, dan gaat de voicing ernstig meespelen, en uit de gitaar natuurlijk, en uit de gebruikte kabels, en uit de gebruikte stransformators, uit de gebruikte condenssatoren en elco's in je amp, aan de buizen (type, merk, NOS etc)....... echt verschrikkelijk.
    pokkel'n

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Maar als die linker en rechterhand niet in orde zijn heb je niks aan al dat materiaal. En als die linker en rechterhand wel in orde zijn haal je ook uit een prut bakje nog een aardige sound.

  9. #29

    Standaard

    hendrix deed het met zn tanden, page met een strijkstok en die bassist van de black crowes met van die grote tamboerijnstokken.
    Moretel, kun je nog iets meer zeggen over die aanslag behalve de geijkte cliches, enne, proost!
    mudbone

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Dig in the strings.
    Probeer maar eens de eerste maten van de solo van stairway te spelen zoals het moet, heeft mijn ogen geopend.
    en niet meer snaren aanslaan dan nodig en als je er meer aanslaat de snaren die niet moeten klinken dempen, en dat is nog lastiger dan je denkt.
    En als je dat eenmaal beheerst ga je ze allemaal weer aanslaan om het makkelijk te maken, uiteindelijk beslissen je oren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top