Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 150
  1. #11

    Standaard

    roep eerst zelf eens iets interessants, waarop men kan reageren.

  2. #12

    Standaard

    blijkbaar niet en het interessante daarvan is dat achter zoiets simpels,nml het spelen van een noot, een hele wereld schuil gaat. Waarom krijgen sommigen jongens zo'n goeie toon uit een gitaar en anderen zon dooie terwijl ze allebij de zelfde handeling maken. Een snaar aanslaan en een snaar fretten kun je maar op zoveel manieren doen toch ? En ik heb ze alle duizend gehad ! En nog lukt het me niet.
    IK bedoel vogens mij is er iets meer aan de hand. Er zijn vast mensen die ook een vaag vermoeden hierover hebben. Daar kun je dan wat over zeggen, dat is toch waar het om draait ? dat is toch boeiend ? luister maar eens naar de soundclips, er zit er maar een tussen met een goeie toon,...van de vijftig. ik bedoel maar.

    maar ja, never shot is always miss.
    mudbone

  3. #13

    Standaard

    blijkbaar niet en het interessante daarvan is dat achter zoiets simpels,nml het spelen van een noot, een hele wereld schuil gaat. Waarom krijgen sommigen jongens zo'n goeie toon uit een gitaar en anderen zon dooie terwijl ze allebij de zelfde handeling maken. Een snaar aanslaan en een snaar fretten kun je maar op zoveel manieren doen toch ? En ik heb ze alle duizend gehad ! En nog lukt het me niet.
    IK bedoel vogens mij is er iets meer aan de hand. Er zijn vast mensen die ook een vaag vermoeden hierover hebben. Daar kun je dan wat over zeggen, dat is toch waar het om draait ? dat is toch boeiend ? luister maar eens naar de soundclips, er zit er maar een tussen met een goeie toon,...van de vijftig. ik bedoel maar.

    maar ja, never shot is always miss.
    mudbone

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ligt aan de gear en recording skillz
    pokkel'n

  5. #15

    Standaard

    wel eens van robert johnson gehoord ? De muziek waar het allemaal mee begon, toen namen ze platen op met een spijker en ijzerdraad.
    mudbone

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik denk het niet
    pokkel'n

  7. #17

    Standaard

    je denkt (het) niet !
    mudbone

  8. #18

    Standaard

    Als je "goed" democratisch beschrijft, nl. 'goed' is wat de meeste mensen goed vinden, dan denk ik dat je het holistisch moet bekijken. Goed is de optelsom van alle dingen: ritmegevoel, harmonisch en melodisch gevoel, techniek, sound, toon,... maar ook imago, kleding, en ook de tijdsgeest, de heersende trends, de geluiden van de maand, en alles wat er rond hangt. Bovendien kan je het ene niet herleiden tot het andere, en is de som meer dan de delen. Men percipieert "de gitarist" als geheel, in zijn context, de gitarist is een Gestalt.

  9. #19

    Standaard

    beste johan, ik heb het ook alleen over de toon en wat in 1930 goed was is nu nog steeds goed, dat heeft niks met tijd te maken. Verder is er niets holistisch aan muziek, het is klank die je oor in gaat en die klank is goed, lees opwindend,rustgevend,af en vol en rond, kortom het mooiste wat er is of hij is niet goed, lees mat, onaf ,jengelend, uit verband, kortom het ergste wat er is. Of je beschikt over de ene of over de andere. Er zit niets tussenin. Tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen kan ik geen andere conclusie maken.

    Het lijkt wel een grapje van god of zo.
    mudbone

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    337

    Standaard

    Ten eerste is er geen perfecte definitie van goed in muziek, en de democratische interpretatie is er eentje die wellicht zeer dicht in de buurt komt. Aangezien je zelf geen definitie van goed geeft, kan je ook niet stellen dat wat vroeger goed was nu ook goed is. Bovendien heb je zelf nog geen definitie van die toon gegeven. Wel die eigenschappen waar hij aan moet voldoen, maar je stelling is zo ontzettend abstract dat er lastig iets tegenin te brengen is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top